حمید

در انتخابم برای ازدواج اشتباه کردم، پشیمونم؛ چه کنم؟

حمید ( تحصیلات : لیسانس ، 33 ساله )

با سلام من 33 سال دارم و دو سال هست که ازدواج کرده ام ، اما همسرم از همان اول از نظر ظاهر برایم جذابیت نداشت و حالا که احساسات اولیه تمام شده وقتی اون رو با بقیه و اون کسی که انتظار داشتم مقایسه میکنم نا امید میشم وواقعا هیچ حسی بهش ندارم ...چه کنم...؟


مشاور: خانم قربانی

سلام ودورد برشما همراه گرامی سایت راسخون
از نبود جذابیت ها در رابطه با همسرتان سخن گفتید و اظهار داشتید که این حس از ابتدا وجود داشته. شاید فکر میکردید که بعد از شروع زندگی میتوانید دلیلی برای ان بیابید لذا در آن زمان این نکته اساسی را نادیده گرفتید.
در حال حاضر هم شما از این ارتباط بی روح رنج میبرید و هم همسرتان – که به آسانی متوجه عدم توجه و رضایت شما شده- رنج میبرد. زنها دوست دارند مورد توجه همسرشان باشند لذا بی میلی شما برای او نیز رنج آور است. به دل نشستن از اصل های اساسی برای انتخاب است و از مواردی است که در گامهای اول آشنایی مورد بررسی قرار میگیرد. دلیل نادیده گرفتن این امر مشخص نیست والبته نبش قبر گذشته هم چندان درد شما را مداوا نمیکند. اما باید بدانید که خودتان این فرد را انتخاب کرده اید و کنار گذاشتن یک نفر به سادگی امکان پذیر نیست. نمیدانم تا چه حد فرد متعهدی هستید و قرار خوشبختی که با همسرتان گذاشته اید برایتان مهم تر است یا احساس خودتان. گرچه احساس مهم است اما در حال حاضر که زندگی شما شروع شده، اندکی جای تامل دارد.
قطعا باید شما با خودتان خلوت کنید و بیندیشید که آیا واقعا نمیتوانید در وجود همسرتان زیبایی هایی ببینید یا نگاه خودتان را تغییر دهید؟
مقایسه رهزن است و شما حتی اگر بهترین های دنیا راهم داشته باشید ولی در دام مقایسه اسیر باشید، باز نارضایتی را تجربه خواهید کرد.
بهتر نیست با خود بیندیشید که وقت مقایسه تمام شده و زمان تعیین ملاک چند سالی است به تاخیر افتاده؟؟!
اگر شما دست از کمالگرایی و مقایسه بردارید مطمئنا زیبایی هایی را در وجود خود خواهید یافت. سعی کنید در اندیشه و عمل ارتباط با غیرمحارم را قطع کرده و توجه تان را معطوف به همسرتان کنید. در این صورت به زودی قدردان داشته هایتان خواهید شد.
شادو سربلند باشید.

بیشتر بخوانید:
دلایل نادرست ازدواج و ده نوع رابطه ی بی سر انجام

نسخه چاپی