ناشناس

نشانه های اختلال شخصیت چیست؟ (ادامه)

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 30 ساله )

باسلام و ادب
ضمن تشکر ازپاسخ به سوال قبلی. دریافت من از بیانات شما این است که اختلال شخصیت یک بیماری نیست بلکه شیوه های رفتاری است و این یعنی این که رفتارهای فرد از روی عمد و اختیار از او سر می زند و فرد آگاهانه و هشیار این برخوردها را اتخاذ می کند.


مشاور: مشاور راسخون

سلام همراه گرامی

طبقه بندی اختلالات شخصیت در عین شباهت متفاوت از هم دیگر است" اختلالات شامل کلاسترA.B.C می باشد(برای اطلاعات بیشتر در گوگل سرچ کنید). دسته A مشکوک. دسته B احساسی و از روی انگیزه آنی و بدون فکر قبلی عمل کردن. دسته C مضطرب" وجه مشترک بین اختلالات شضخصیت عدم پذیرش خود و دیگران است. یعنی اینکه فرد مبتلا به اختلال شخصیت فاقد خودآگاهی و حس همدلی می باشد.  بنابراین باید دانست منظور شما از کدام طیف این اختلال است؟ آیا منظورتان کلاستر B است؟ این دسته از اختلالات شخصیت بدون فکر عمل می کنند"
به طور کلی اختلالات شخصیتی باعث می شود زندگی اجتماعی، خانوادگی و شخصی فرد با چالش رو به رو شود. فرد نسبت به بعضی از اختلالات آگاه است اما بعضی از اختلالات شخصیتی به گونه ای که فرد آگاهی نسبت به آن ندارد و خود و رفتارهایش را سالم می پندارد. در واقع اختلالات شخصیت مهم ترین اختلال هایی که زندگی مشترک زوجین را با مشکل رو به رو می کند.
زندگی روزانه با فردی که دارای اختلالات شخصیتی می باشد می تواند مشکل باشد ولی این همیشه مشکل نیست . فضا دادن به این افراد ، گوش دادن به آنها و تصدیق کردن دلواپسی هایشان و درگیر کردن دیگران ( دوستان، فامیل و بعضی مواقع حرفه ای های سلامت روان – پرستارها ، درمانگرها و پزشکان) می توانند همه مفید باشند. مراقبت از سلامت جسمی و روانی خود همچنین مهم می باشد.

نسخه چاپی