ناشناس

پسرم عاشق جوراب زنانه ست؛ خواهش میکنم راهنمایی کنید.

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 48 ساله )

با سلام و خسته نباشید. یه زحمتی بکشید راهنماییم کنید. پسرم از چهار سالگی تا الان که وارد ۷ سال شده عاشق جوراب زنانه هست و من رو نگران کرده طوریکه قایم میکنه جورابهام رو. و یه روز هم دیدم پوشیده پاش که با ارامش دعواش کردم گفتم این جوراب زنانه ست و تو که پسری. خواهش میکنم راهنمایی کنید. ممنون


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

علاقه به جوراب و پای جنس مخالف ضمن اینکه با کرامت انسانی و نیز آموزه‌های دینی و تعالیم اسلامی در تضاد است، نوعی بیماری و اختلال روانی به نام پاپرستی یا فِتیشیسم پا (Foot fetishism) است. این اختلال یکی از انواع یادگارپرستی است و به هر گونه اظهار تمایل جنسی نسبت به پا گفته می‌شود. در بحث های روانشناختی جزء اختلالات جنسی می باشد که از آن تحت عنوان «یادگار پرستی» یاد می شود که یک عمل غیر طبیعی بوده و بایستی مورد درمان قرار گیرد؛ زیرا این ناهنجاری جنسی، گرایش به مزمن شدن دارد و پس از تثبیت موجب پریشانی یا اختلال عمده بالینی در کارکرد اجتماعی، شغلی یا سایر زمینه ها می شود. خوشبختانه این مشکل مثل سایر ناهنجاری‌های جنسی درمان‌پذیر است و جای نگرانی نیست، مشروط بر اینکه فرزندتان خودش نیز تلاش کند و با مراجعه به مراکز درمانی و مشاوره‌ای، تکنیک‌ها و فنون درمانی را تا به انتها به انجام برسانید تا این مشکلش حل گردد. با مشاوره ‌های غیرحضوری نظیر مشاوره تلفنی و مکاتبه ‌ای توفیق چندانی برای بهبود بیماری و حل مشکل به‌ دست نمی ‌آید؛ از این روی اگر در صدد حل و درمان مشکل‌ فرزندتان هستید، توصیه می‌شود با مراجعه حضوری به مراکز مشاوره ‌ای و خدمات روانشناختی معتبر و گفتگو با مشاوران و روانشناسان باتجربه اقدامات لازم را انجام دهید. در حال حاضر بهترین کار این است که او را حساس نکنید ولی بیشتر مراقب او باشید و حواس او را از این کارها پرت کنید تا کم کم تمایل او نیز کاهش یابد.

موفق باشید.

نسخه چاپی