ناشناس

دچار افسردگی حاد شده ام، چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 18 ساله )

چند ماهی است که هیچ انگیزه ای برای کار و تلاش ندارم. دمدمی مزاج شده ام و به خودکشی فکر میکنم. چگونه وضعیتم را تغییر دهم؟


مشاور: خانم قربانی

سلام و درود بر شما همراه گرامی سایت راسخون
از وضعیتی که در چند ماه اخیر داشتید سخن گفتید، بهتر بود که دلیل شروع این حالات یا اتفاق مقارن با آن را نیز بیان می کردید و اینکه آیا وضعیت خواب و خوراک تان نیز تغییری داشته یا نه؟ مورد بعدی اینکه آیا وضعیت کم خونی خود را تازگی بررسی کرد اید یا نه؟
دوست نوجوان، برای بهبود وضعیت خود و تغییر ان بهترین راهکار یافتن ریشه آن و درمان بر اساس ان است. پس از این اقدام بهتر است که خود را با وادار کردن به انجام کارهای روزمره، به سطح عمومی فعالیت های قبلی نزدیک کنید یعنی مثلا کلاسی را در برنامه تان بگنجانید که غیبت در ان مجاز نباشد یا حتی برای تاخیر مواخذه شوید. حتی اگر حال و حوصله انجام کاری را هم نداشتید با خود بگویید که اگر شده حتی در حد یک کار بسیار جزیی باید انجام شود و در ازای انجام ان هم برای خود پاداشی درنظر بگیرید. برنامه هایی که برایتان فرح بخش و دوست داشتنی است، را طرح ریزی کرده و انجام دهید. حتی اگر حوصله دوستانتان را هم ندارید اما از دیدارشان اجتناب نکنید و با انها همراه شوید. تنها نمانید و با دیگر اعضای خانواده همراه باشید. ورزش هوازی را در راس برنامه های تان قرار دهید. شنا و دوش اب ولرم را در برنامه هایتان بگنجانید. ساعات خواب و غذایتان منظم بوده و به مقدار لازم این نیازها را براورده سازید. به پزشک مراجعه کرده و وضعیت جسمی خود مخصوصا کم خونی را بررسی کنید. در صورت عدم بهبودی و یا برگشت سریع این حالات، حتما به مشاوره حضوری مراجعه کرده تا با تشخیص علت، راهکارهای متناسب ارائه گردد.
شاد و سلامت باشید.

نسخه چاپی