ناشناس

چطور افسردگی دوست پسرم رو خوب کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 18 ساله )

سلام. من یکدساله که با پسری رابطه دارم و همدیگر رو دوست داریم. اوایل همه چی عادی بود ولی کم کم بی حوصله شد و فهمیدم که افسردگی داره. خیلی سعی میکنم حالش رو خوب کنم ولی بی فایدست. وقتی ازش میپرسم چی شده میگه نمیدونم حوصله کسی رو ندارم حتی خانوادم. چند وقت پیشم خودکشی کرده بود ..‌‌‌.. لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم؟


مشاور: خانم موحدنساج

سلام به سما پرسشگر محترم و سپاس بایت اعتمادتان به مجموعه راسخون، امیدوارم این پاسخگویی زمینه ای باشد در جهت رفع مشکل شما.
دوست عزیز، داشتن رابطه ناپایدار اولین دلیل افسردگی و اضطراب در افرادی است که درگیر چنین روابطی می شوند، انسان ذاتا به دنبال تکین و آرامش است، در حالی که دوستی هایی از نوع جنس مخالف طبق تحقیقات مفصل پژوهشگران بیشتر باعث افزایش اضطراب و افسردگی می شود. یکی از دلایل مشکل دوست شما این است که درگیر رابطه ای است که کامل نیست و این نقصان او را سردرگم می کند. از طرفی شما عضوی از خانواده او نیستید و از مشکلات و دلایل پنهانی حال او اطلاعی ندارید، هر چند معتقد باشید که او همه حرف های خود را به شما می گوید، ولی این ها ظاهر امر است و باید بررسی شود که در گذشته و حال او چه گذشته که سبب دگرگونی او شده است. بهترین راه این است که به او  به مشاوری مجرب مراجعه کند تا بتواند کمک مناسب تری را دریافت نماید. شما در سنین ابتدایی جوانی به سر می برید و درگیر شدن در روابط عاطفی که خارج از چارچوب خانواده است می تواند مشکلات مختفی را برایتان ایجاد کند، از جمله آسیب هایی که از لحاظ عاطفی می تواند گریبانگیر شما شود، امیدوارم با انتخاب راه درست بتوانید تضمین کننده مسیر آینده زندگیتان باشید.
موفق باشید.

نسخه چاپی