ناشناس

چند راهکار بدین که برای امتحانات استرس نداشته باشم"

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 15 ساله )

سلام. ما امروز اولین امتحانمون بود و قران بود من خیلی خونده بودم ... نمیدونم چرا سر جلسه امتحان نشستم بیشتر سوالات خیلی پیچیده بود ادم رو حسابی گیج میکرد در صورتی که من نمونه سوال دانلود کردم خیلی خوب بود ولی امتحان نهایی خیلی سخت بود. لطفا چند راهکار بدین برای امتحان های بعدی استرس نداشته باشم. ممنون


مشاور: خانم قربانی

سلام و درود بر شما همراه گرامی سایت راسخون
در ابتدا خدا قوت میگویم و ارزوی موفقیت برایتان را دارم و در ادامه چند توصیه خواهم داشت که امیدوارم با کار بست ان به نتیجه برسید. به هیچ وجه به نتیجه امتحان های قبلی و مسائل مربوط به ان فکر نکنید. فکر کردن به امتحانی که در ان بد عمل کرده اید، هم تمرکز شما را کاهش میدهد و هم اعتماد به نفس و تلاش تان را برتی امتحانهای جدید، تحت تاثیر قرار میدهد.
زمانی که درس میخوانید دقت کنید که اصل مطالب را خوب یاد بگیرید و بر ان مسلط شوید. نباید مطالعه شما فقط بر طبق سوالات ارائه شده از سوی معلم یا هر کتابی باشد. گاه میتوان یک مطلب را به چند شیوه سوال کرد. اگر فقط بر اساس سوالهای خاص ان را یاد بگیرید در صورت تغییر صورت سوال دچار مشکل خواهید شد.
_پس از پایان مطالعه هر درس، از والدین خود بخواهید که ان را از شما بپرسند و در صورت نیاز فضایی شبیه امتحان  برایتان فراهم سازند. از انان بخواهید که همه ی سوالهایشان همانند کتاب نباشد و صورت سوال را تغییر دهند. خواب کافی داشته باشید. یکی از عوامل کاهش دهنده تمرکز و فهم ، کم خوابی ست. سعی کنید در ساعات ابتدایی شب بخوابید و پس از سحر مطالعه نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی