ناشناس

چه مواد غذایی نباید با هم استفاده شوند؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 51 ساله )

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عباداتتون و تشکر از زحمات شما گرامیان. چند سوال دارم لطف کنید بطور واضح در مورد سوالاتم پاسخ دهید. اولین سوالم این است که از نظر طب سنتی یا از نظر علم تغذیه مصرف همزمان آبلیمو و سرکه در یک غذا یا سالاد یا آبلیمو و آبغوره یا تمر هندی یا قره قروت یا سماق که جزو چاشنیهای ترش هستند ایراد و اشکالی دارد یا مثلا لیمو عمانی و قره قروت و موارد امثال این مواد؟ و سوال دیگری که دارم این است که طبق اطلاعاتی که من دارم مصرف همزمان ماهی با شیر یا تخم مرغ یا ترکیب آنها با هم ناسازگارند و باعث بیماری نقرس در میانسالی میشود آیا برای گرفتن بوی بد ماهی میتوان آن را در شیر خواباند یا مثلا سرکه بعد از اینکه شیر از آن خارج شد برای تهیه غذا استفاده کرد؟ سوال سوم اینکه آیا در تهیه غذاها با گوشت قرمز یا مرغ میتوان از سرکه قرمز برای چاشنی آن در غذا استفاده کرد؟


مشاور: خانم کیخا

با سلام خدمت شما و از حسن انتخابتان سپاسگزارم.
در مورد سوال اول باید عرض کنم که سالاد دارای مزاج سرد است و بهتر است که با ادویه گرم مخلوط شود. آبلیمو و آبغوره همزمان ، ایرادی ندارد اما بهتر است با سالاد اگر مصرف شود مقداری مواد گرم مانند فلفل و نعنا به آن اضافه شود. اگر چه که مصرف آبغوره و آبلیمو و هر نوع سردی ، در افراد سنین بالا به علت غلبه سردی مضر است . و همچنین برای افراد سرد مزاج با هر نوع مصلح گرم نیز ، اثر سردی خود را بر بدن میگذارد ، زیرا بدن دارای غلبه شده است.

در مورد سوال دوم: این سوال واضح نیست اما مصرف بعضی غذاها با هم سازگار نیست و برای از بین بردن بوی بد ماهی به جز شیر میتوان از پیاز و جعفری و سیر استفاده کرد.

پاسخ سوال سوم نیز مانند سوال اول هست ، سرکه مشکلی در افراد سالم در کنار گوشت ندارد و البته بهتر است با مرغ کمتر مصرف شود زیرا هر دو سرد هستند، مگر مرغ محلی باشد ، اما برای افراد مسن و افراد سرد مزاج بهتر است از مصرف آن پرهیز شود.
التماس دعا

نسخه چاپی