ناشناس

شوهرم کتکم میزنه" چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 26 ساله )

من ۶ سال ازدواج کردم ۲ سال عقد بودیم ۴ سال عروسی کردیم. ۲ سال عقد کلا مشکل داشتیم کتکم می زد۲سا ل عروسی من رو می زد. الان ۲ ساله نمی زنه اما حرصم میده نمی دونم چه کار کنم؟ شما من رو راهنمایی کنید خسته شدم از این وضع. خودم هم دیونه شدم نمی تونم خودم رو کنترل کنم جیغ می زنم.


مشاور: خانم قربانی

سلام بر شما همراه گرامی سایت راسخون.
به کتک کاری های دوران عقد و سالهای ابتدای ازدواج اشاره کردید و جایگزین شدن ان با لجبازی و عدم سازش. اما اشاره نکردید که بهانه های کتک زدن چه بوده و برخورد شما چه بوده و یا چه حرکت متقابلی در ان هنگام، از شما سر میزند؟ و با چه انگیزه ای این شرایط رفتاری را پذیرفته اید؟!
دوست عزیز پاسخ این سوالات و سوالات دیگر است که مشخص میکند مشکل اصلی شما در تعارضات چیست. راهنمایی و راهکار هم بر اساس این تشخیص صورت میگیرد. به عبارتی با توجه به پیام شما نمیتوان به تشخیص و راهکار رسید. برای روشن شدن ابهام و یافتن مشکل توصیه میکنم، سیر بد اخلاقی های همسرتان را در نظر بگیرید و توجه کنید که بهانه های پرتکرار او چیست؟ و چه چیزی را طلب میکند؟ این بهانه ها را بیابید حتی اگر از نظر شما این بهانه ها واقعی هم نباشد. روش بعدی و مکمل هم این است که در زمانی که خود و همسرتان حوصله گفتگو دارید از او بخواهید در مورد خواسته ها و توقعاتش از شما سخن بگوید. حتی میتوانید به او بگویید که به نظر خودش دلیل این اختلافات در چیست و پیشنهاد او برای تغییر این روند چیست. این پرسش و تامل ها کارساز بوده و به شما کمک میکند تا خلاء رابطه خود را بیایید و سپس بر اساس اصول ان را حل نمایید. در پیام بعدی منتظر توضیحات و کشفیات شما هستم.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی