ناشناس

در امر ازدواج بلاتکلیفم" راهنمایی ام کنید.

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 30 ساله )

با سلام و عرض ادب. بنده حدود یک سال و 6 ماه هست با آقایی برای ازدواج آشنا شدم. ایشون فوق لیسانس آی تی هستن و به صورت فراوان و مقداری افراطی اهل مطالعه ی کتاب های روان شناسی و کتب رشته ی خودشون هستن. در این مدت بین خودمون حرف ازدواج و آشنایی بیشتر بوده. منتها ایشون تا الان هیچ اقدام جدی در این باره نکردن و تاکنون بنده رو به خانواده شون معرفی نکردن و با خانواده ی من هم ملاقاتی نکردن. بهونه های محتلف میارن مثل اینکه هنوز به تعامل کامل نرسیدیم و اینکه من در مقابل اینکه بلاتکلیفم اعتراضی میکنم ایشون میگن من خشم درونی دارم و تا زمانی که حل نشه جلو نمیان. در صورتی که اینطور نیست من دختری کاملا آرام و صبور و سازگار هستم. و ایشون چند بار به من گفتن که دارن فکر میکنن که آیا میتونن هم مطالعه و سبک زندگی انزوا طلبیشون رو جلو ببرن هم رابطه رو... و من فکر میکنم ایشون نمیخوان از فردیتشون دست بکشن. واقعا نمیدونم چه کنم از طرفی فرد باشخصیت و ارزشمندی هستن و از طرفی اقدامی برای رابطه مون نمیکنن و حتی من رو در اولویت قرار نمیدن و همه ی وقتشون کار و مطالعه شونه. لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید که چه کنم. ممنون


مشاور: خانم قربانی

سلام و درود بر شما همراه گرامی سایت راسخون.
فردی به شما پیشنهاد ازدواج داده و شما به لحاظ شخصیتی او را تایید میکنید و حتی علاقه مند او شده اید اما گویا او فقط به دنبال تحقیق و تفحص در شخصیت شما و ارایه تحلیل های خودش است و تنها دغدعه اش مطالعه می باشد. دوست دارید سریعا برای ازدواج اقدام کند و شما را از این سردرگمی برهاند.
دوست جوان، ازدواج‌ نیاز شماست و حق دارید که به دنبال کسی باشید که شخصیتش محبوب و مورد تاییدتان باشد. اما بدانید که قرار نیست برای یک خواسته، دیگر خواسته ها و اصول زیر پا گذاشته شود. از نظر کارشناسان ازدواج مدت زمان‌ بهینه اشنایی یک ماه است و طول دادن بیش از حد ان‌ نشان‌ میدهد که فرد قصد واقعی برای ازدواج ندارد یا حداقل اینکه تصمیمش قطعی نیست و تردید دارد و همه اینها یعنی معطلی شما. اگر میخواهید ارزشمندی خود را حفظ کنید با اقتدار از این رابطه خارج شوید و بدون قول دادن برای انتظار نشستن، نهایتا به او بگویید میتواند در ردیف خواستگاران‌ شما باشد به شرط انکه به موقع وارد مراحل رسمی خواستگاری و ازدواج شود. البته ترک این وابستگی در ابتدای مسیر اندکی سخت خووهد بود ولی غیرممکن نیست. سعی کنید اوقات فراغت خود را غنی سازید و سرگرم‌ شوید تا این فراق برایتان اسان شود.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی