ناشناس

چطوری با دختر مورد علاقه م ازدواج کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 22 ساله )

با سلام خسته نباشید. من یه دختر عمه دارم چادری با نجابت و زیبا و درس خوان... یه ماه ازم کوچیکتره. دو سه تا از پسرهای فامیل هم رفته بودن خواستگاریش ولی نه شنیدن. منم نمیدونستم که تا حالا کسی خواستگاریش رفتن یا نه. دو سال و نیم پیش وقتی اوایل خدمتم بود. توی آموزشی بودم از ترس اینکه بیفتم جای دور به خانوادم گفتم برن خواستگاریش و بله رو بگیرن. مامانم رفته بود عمه م گفته بود اصلا حرفش رو هم نزن. دختره میگه میخوام درس بخونم. هر وقت خواستگار اومد بگو قصد ازدواج نداره بعد به مامانم داستان خواستگاری فامیلهام رو گفته بود. دختره هم خیلی درس خوانه الان تربیت معلمی میخونه... بابام هم از همشون بزرگتره واقعا حساب میبرن از بابام ولی نمیدونم چرا نشد؟ یه راهی جلو روم بزارین. نمیتونم هم به خودش بگم چون نه تلگرام نه اینستا داره کلا دختر فوق العاده ایه و نه اصلا میشه دیدش. داداش داره 4 سال ازم بزرگتره هی میخوام به اون بگم میترسم به درد نخور باشه. هم خانواده من ازخواستگاری قبلی ناراحتن هم اونها دختر نمیدن. چیکار کنم؟


مشاور: خانم قربانی

سلام و درود بر شما همراه گرامی سایت راسخون. من هم خداقوت میگویم.
قصد ازدواج با دختر عمه تان را دارید. در خواستگاری غیر رسمی قبلی، با بهانه کردن ادامه تحصیل، شما را رد کرده است و خانواده تان نیز از این موضوع ناراحت هستند. اکنون شما به دنبال راهی برای کسب رضایت او به سایت ما مراجعه کردید.
مرد جوان، شما خواهان و علاقه مند دختر عمه تان هستید و این علاقه را باید نشان داده و اثبات کنید‌. با اینکه درس خواندن دلیل بر ترک ازدواج نیست اما اگر این دلیل برای ایشان مهم جلوه میکند، باید ان را بپذیرید. با این تفسیر پیشنهاد من‌ برای شما این است که ابتدا قصد خود را قاطعانه برای خانواده اعلام کنید و بگوید که عزم تان در این کار راسخ است و از ایشان بخواهید که‌ مجددا برای این کار اقدام کنند. اگر پسر عمه تان نیز فردی با نفود یا صاحب اندیشه در خانواده است، میتوانید شخصا با ایشان نیز صحبت کنید و خواستار صحبت مستقیم با خواهرشان شوید. اگر صحبت با دختر عمه تان‌ و ارتباط با او جز حساسیت های خانواده نیست، به صورت تلفنی با وی تماس بگیرید و درخواست خود را مطرح کنید و بخواهید که خودش شخصا نظر بدهد. از او بخواهید که به شما فرصت دهد تا بیشتر با هم اشنا شوید و صحبت کنید. اگر هم واقعا تمایل به ادامه تحصیل او دارید، این مطلب را حتما به اطلاع ایشان برسانید. سعی کنید توانمندی ها و لیاقت های خود را افزایش دهید و اینگونه نظر دختر خانم و خانواده اش را هم جلب کنید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی