ناشناس

ثبات در فعالیت هام ندارم" چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 33 ساله )

سلام و احترام. چند نکته وجود دارد که مرا از تمرکز در یک رشته کاری باز میدارد که در ادامه عرض میکنم.
۱.نگرانی از موفقیت بیشتر در فعالیت دیگری: در زمان انتخاب یک حرفه یا مدتی بعد از انجام آن، کم کم این احساس در من بوجود می اید که نکند در رشته دیگری پیشرفت زیادی خواهم کرد؛ بعد نسبت به کار فعلی دلسرد شده و از ادامه اش منصرف میشوم.
۲.فعالیت در مهمترین کار: در پای منابر میشنوم که به مهمترین کار بپردازید و سعی کنید برای امام زمان (عج) آماده شوید. فعالیت های مختلفی وجود دارد که میتوانم برایشان وقت بگذارم اما نمیدانم که سپری کردن عمر در کدام یک مفیدتر بوده و در سنین بالا از انجام آن رضایت خواهم داشت. این دو مورد بالا باعث عدم ثبات در فعالیت هایم شده اند. من تنبل، دمدمی مزاج و هوس باز نیستم. در هر حوزه ای که کار کرده ام با تجربه ها و اساتید آن، آینده خوبی برایم مجسم کرده اند. تفکر درباره هدف از خلقت زندگی را برایم سخت کرده است. ممنون از راهنماییتان


مشاور: خانم قربانی

سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
دغدغه مفید و موثر بودن و استفاده از حداکثر توان سبب شده است که همیشه درگیر تردید باشید و اینگونه یا به انتخاب نرسید یا از انتخاب خود منصرف شوید.
دوست جوان دغدغه و نگرانی شما قابل درک است اما زمانی که این دغدغه سبب معطل ماندن شما شود دیگر نمیتوان ان را صحیح دانست وباید برای رفع ان تلاش کرد. این مشکل شما ناشی از گمال گرایی شماست و اگر اکنون ان را مرتفع نسازید در اینده تبدیل به‌ وسواس خواهد شد. امیدوارم توصیه های زیر در این زمینه به شما کمک‌ کند.
۱. شیطان برای فریب هر کس از مسیر متناسب فرد وارد میشود. چون دنبال بهترین هستید، در وجود شما رخنه‌میکند و با زمزمه‌ کار بهتر دیگر اجازه به ثمر رسیدن همین‌ کار فعلی را هم از شما میگیرد. پس زمانی که‌کاری را انتخاب کردید بی توجه به وسوسه های شیطان، ان را به اتمام برسانید که به اتمام رساندن کار جز دستورات دین است.
۲. قبل از شروع کار تحقیق و بررسی لازم را داشته باشید و پس از ان فقط توکل کنید و تلاش. زمان بررسی خوب و بد کارها قبل از شروع است نه بعد از ان.
۳. برای انتخاب بهترین کار و داشتن بالاترین بهره وری باید انتخاب خود را دقیق کنید. انتخاب شایسته زمانی رخ میدهد که شما در مسیر صحیح بر اساس استعداد، توان و علاقه خود مسئولیت و کاری را به عهده بگیرید. پس خودشناسی خود را بالا ببرید و براساس استعداد خود در مسیر رفع نیازهای جامعه مهدوی کاری به دوش بگیرید و در نهایت توان موجود تلاش کنید.
۴. در انتخاب مسیر و هدف خود و همچنین نیازهای مسیر با یک‌ کارشناس مذهبی یا فرد اگاه مورد تایید مشورت کنید.
۵. اگر احساس میکنید این تردید در بیشتر کارهای شما وجود دارد، حتما به یک روانشناس شناختی رفتاری مراجعه کرده و باورهای کودکی خود را اصلاح نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی