ناشناس

چه کار کنم که پسر جوانم از من فاصله بگیره و مستقل زندگی کنه؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 44 ساله )

چه کار کنم که پسرم که 20 سالشه و دانشجو هست از من فاصله بگیره و مستقل زندگی کنه؟؟؟


مشاور: خانم ضیایی

با سلام و احترام خدمت شما پرسشگر گرامی. بیان کردید" چکار کنید پسر 20 ساله یتان مستقل شود": برای اینکه فرزندان در بزرگسالی مستقل و با اعتماد به نفس باشند، لازم هست از همان دوران کودکی و نوجوانی به فکر باشیم و شیوه ی تربیتی مناسبی را برگزینیم که بچه ها را به این سمت هدایت کند. جوانی که تا 20 سالگی شخصیت وابسته ای داشته و برای همه ی امور به خانوادش تکیه میکرده، نشان از این می دهد که آن طرف ماجرا هم والدینی وابسته وجود داشته که او را اینگونه تربیت کرده اند.
- گاهی اوقات حمایت های ناسالم والدین که اغلب از روی دلسوزی هست، مانع از رشد و شکوفایی فرزندان می شود و آن ها فکر می کنند به تنهایی و بدون حضور والدین، از پس امورات زندگی بر نمی آیند. بنابراین لازم است فرزند خود را نسبت به توانمندی ها و استعداهایی که دارد، آگاه کنید و به او این اطمینان را دهید که با توجه به توانایی هایی که دارد، می تواند مستقل زندگی کند و شما هم هوایش را دارید گرچه کنارش نباشید.
- پسران، پدران آینده‌اند و باید مسئولیت‌پذیر بار بیایند؛ بنابراین زمانیکه در منزل هست، انجام برخی از کارهای خانه را حتی اگر خیلی کم و پیش پا افتاده باشند به عهده پسرتان بگذارید؛ کارهایی مانند خرید خانه و...
- برایش خوابگاه یا خانه ای اجاره ای تهیه کنید، با هم اتاقی هایی که خودش دوست دارد و مورد تایید هستند، اینگونه بیشتر رغبت به جدایی از شما پیدا می کند. یعنی اول جای گزینی مطمئن و دوست داشتنی برای او در نظر بگیرید تا دل کندن و جدایی از شما برایش آسانتر باشد. و در نهایت، اگر فرزندتان از نظر روحی مستعد افسردگی هست و حس می کنید با این جدایی ممکن هست آسیب روانی ببینید، لازم است به روانشناس مراجعه کنید.
موفق و پیروز باشید.

نسخه چاپی