ناشناس

از سرماخوردگی هنگام برگشت از سفر کربلا جلوگیری کنیم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 20 ساله )

سلام خسته نباشید. اگر قسمت باشه عازم کربلا هستم. برای اینکه هنگام برگشت سرماخوردگی سراغم نیاد یا همین بیماری هایی که زائرها هنگام برگشت دچار میشن مبتلا نشم و تقویت سیستم ایمنی چی پیشنهاد میکنید؟ ممنون


مشاور: خانم کیخا

با سلام

با توجه به فصل پاییز که سرد و خشک میباشد و فصل بروز بیماریها و حساسیتهاست، نکاتی رو خدمت شما و همه زائر ین محترم ارائه میدهم.
در طی مسیر به هیچ عنوان غذاهای سنگین و متفاوت میل نکنید، به عنوان مثال ... فلافل را همزمان با غذای دیگر میل نکنید تا دچار سوء هاضمه نشوید. در مسیر حرکت در طول روز از لباس گرم استفاده نکنید و همچنین لباس تابستانه نیز مناسب نمی‌باشد، زیرا چنانچه لباس گرم بپوشید و در هنگام استراحت به علت تعریقی که داشتید ممکن است در هوای خنک پنکه یا کولر بدن دچار اسپاسم شود. بنابراین بهتر است لباس مناسب پاییز و مناسب هوای منطقه ای که حرکت میکنید ، بپوشید. بعد از غذایی که مصرف میکنید مقداری زنیان و بارهنگ را با آب میل کنید. در طول مسیر سعی شود یک یا دو بار آب لیموی طبیعی و عسل به همراه آب گرم میل شود. صبح ها داخل بینی روغن بنفشه اصل بر پایه کنجد چکانده شود تا مانع سرماخوردگی شود و باید در نظر بگیرید که اصل و سنتی باشد. چنانچه در سفر دچار سرماخوردگی شدید دو قطره روغن بابونه داخل بینی چکانده شود. قبل و بعد از حرکت با روغن بابونه و بنفشه کل پا را ماساژ دهید.

نسخه چاپی