ناشناس

نمیدونم ایا ترنس هستم یا نه؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 15 ساله )

سلام. من از بچگی عاشق پسر بودن بودم .به تیپهای پسرونه علاقه داشتم. الان هم15سالمه و علاقه ای به پسر بودن دارم. اصلا سردرگمم. من الان دخترم ولی روحیات یه پسر رو دارم و رفتار های پسرها رو انجام میدم از لباسهای دخترونه زیاد خوشم نمیاد. من خودم عاشق یه پسری هستم. ولی نمیدونم ایا ترنس هستم یا نه.


مشاور: خانم قربانی

با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
دوست داشتید و دارید که پسر باشید و روحیات مشابه انها را دارید و فکر میکنید اینها میتواند علائمی برای تایید ترنس بودن شما باشد.
دوست نوجوان، تشخیص ترنس بودن فرد نیازمند بروز رفتارهای خاص در تمامی ابعاد رفتاری فرد و مخصوصا گرایشات خاص در کودکی ست و همچنین نیازمند تایید ازمایشات عمومی و هورمونی می باشد و فقط علاقه مندی نمی تواند توجیه خوبی برای ان‌باشد.مخصوصا که اشاره کردید به جنس مخالف هم گرایش شدید دارید. لذا ریشه علاقه مندیتان به پوشس پسرانه و حتی دارا بودن روحیات ذکر شده را باید در امور دیگر از جمله نوع تربیت ، رفتار و گرایشات والدین و همچنین مشکلات هویتی و...‌ جستجو کرد. شما در سن نوجوانی و تشکیل هویت هستید و لذا تلاطمات تان بیش از حد خواهد بود و ناخواسته بیش از حد به این افکار دامن خواهید زد.
توصیه میکنم ضمن‌ افزایش ارتباط خود با افراد هم‌ جنس و انتخاب فردی قابل پذیرش به عنوان الگو (از قشر زنانه) خود را با ظرافت های هم جنسان تان اگاه تر کرده و با مطالعه ارزش زن خود را و هویت جنسیتی خود را بیشتر بشناسید. سعی کنید با مادرتان بیشتر در ارتباط باشید و از والدین خود درخواست‌ کنید که جهت حل درگیری فکری تان، حتما شما را برای مراجعه به روانشناس همراهی کنند. خوب است قبل از درخواست، افکار و مشکلات موجود خود را با ایشان در میان بگذارید و لزوم تاثیر ان را در تشکیل هویت سالم و سلامت روان و بهزیستی روانی تان گوشزد نمایید. روانشناس به شما کمک‌ میکند تا دلایل و ریشه های این باور را بیابید و با ارایه راهکارها و دستورالعمل های کاربردی تر، زودتر از این دوگانگی خارج شوید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی