ناشناس

خواستگاری دارم که به دلیل نوع اشتغالش در شهر دورتری از ما زندگی میکند. هم نگران ازدواجم هستم و هم نمیدانم دوری راه را چگونه میتوانم تحمل کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 30 ساله )

با سلام. خواستگاری دارم که به دلیل نوع اشتغالش در شهر دورتری از ما زندگی میکند. هم نگران ازدواجم هستم و هم نمیدانم دوری راه را چگونه میتوانم تحمل کنم؟


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
دوست جوان، ازدواج و امر انتخاب همسر مسئله بسیار حساس در طول زندگی هر فرد است و نباید به هر قیمتی و یا به هر سختی به ازدواج رسید.
توصیه بنده به شما این است که لیستی از معیارهای خود را تهیه کرده و به این فرد از لحاظ معیارهای خود نمره دهید و بر اساس ان به نتیجه برسید. در این لیست میتوانید دور بودن مکان زندگی او را نیز جز فاکتورهای منفی قرار دهید بعبارتی محل زندگی را به عنوان فاکتور خود ذکر کرده و ان را هم لحاظ نمایید. البته بهتر است از تکنیک محاسن و معایب نیز کمک بگیرید. یعنی بر اساس معیارهایتان و شناختی که از خود و خواستگارتان دارید، در یک ستون نکات مثبت این ازدواج و در ستون دیگر نکات منفی ان را بنویسید و از یک تا ده به هر مورد امتیاز دهید و جمع ببندید. اگر امتیاز نکات منفی بیشتر از مثبت بود پاسخ منفی و اگر امتیاز مثبت ها بیشتر بود پاسخ مثبت بدهید. توجه کنید که امتیازدهی بر اساس نظر شخص خود شماست و مثلا در مورد فاکتور محل زندگی، باید میزان وابستگی خود به خانواده و دوستان و آشنایان و قدرت سازگاری خود در تنهایی و مهارتی که در سرگرم کردن خود دارید، را لحاظ نمایید. و مثلا اگر فرد وابسته ای هستید و یا تا کنون نتوانسته اید تجربه اردوهای طولانی مدت یا تنهایی را داشته باشید، مطمئنا نمره پایینی(مطلوب نبودن) به ان دهید. اما اگر فردی هستید که به راحتی میتوانید اوقات فراغت خود را پر کنید و صبور، اهل برنامه ریزی و انجام کارهای هنری و... هستید، این دوری برایتان مشکل ساز نخواهد بود. نکته نهایی اینکه، سوال کنید که آیا این دوری همیشگی است یا شرایط شغلی ایشان قابل تغییر خواهد بود؟ اگر این دوره کوتاه باشد ، میتوانید به اغماض بیشتری با این مسئله برخورد نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی