ناشناس

یه بار طلاق گرفتم و خواستگارهایی که بهم معرفی می شوند اصلا مناسب نیستند" چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 30 ساله )

سلام. ببخشید من یه بار طلاق گرفتم و خواستگارهایی که بهم معرفی می شوند اصلا مناسب نیستند. وقتی هم که رد میکنم خانواده م می گویند که شاید تو دلبسته کسی هستی که اینقدر راحت همه را رد میکنی. در حالی که این طور نیست و خودم هم دوست دارم ازدواج کنم و... .


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
دوست جوان، به جهت اتفاق تلخی که در زندگی تان تجربه کردید، متاسف هستم و امیدوارم در ادامه انتخاب شایسته ای داشته و این تلخی ها برایتان جبران شود.
ازدواج و انتخاب همسر، مسئله بسیار حساس و حائز اهمیتی ست و هر فردی باید در این جایگاه حساسیت به خرج دهد مخصوصا زمانی که فردی همانند شما تجربه ناموفقی هم‌ داشته باشد، این حساسیت و نگرانی از ان دو چندان میشود‌.
دوست جوان من، نکته ای که در متن پیام تان بود نشان میدهد که احتمالا به بررسی عمیق خواستگاران تان نمیپردازید و البته این امر میتواند ریشه در همان ترس هیجانی و نگرانی از اشتباه دوباره تان داشته باشد. اشاره نکردید که پاسخ منفی شما در چه مرحله ای ارائه میشود اما اگر در مراحل ابتدایی و یا در همان زمان معرفی اولیه پاسخ میدهید، پیشنهاد میکنم حتما با خواستگاران تان ملاقات داشته و با دقت تمام و حوصله، با خواستگاران تان صحبت کنید و بیشتر از گفته ها و اظهارات ظاهری اطرافیان به بررسی و نقد شرایط خواستگارها بپردازید. با توجه به خودشناسی که از خود بدست اورده اید، لیستی از معیارها و اهداف و اصول مدنظرتان برای ازدواج را تهیه کرده و ضمن صحبت مفصلی که داشتید، امتیاز هر فرد را در ان فاکتور مشخص نمایید و بر اساس جمع بندی نهایی تصمیم خود را اعلام کنید. این روش علاوه بر رد اتهام از شما، فواید دیگری نیز خواهد داشت از جمله، شناخت بیشتر خود، شناخت افراد و کسب تجربه در برخورد با افراد و سلایق مختلف، تسلط در امر انتخاب، افزایش اعتماد به نفس و حتی تشخیص خواسته های اصلی خودتان. مخصوصا اینکه خانواده تان نیز از تلاش شما برای ازدواج‌ اگاه شده و ارامش خاطر می یابند.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی