ناشناس

همسرم‌ تریاک میکشه" چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 33 ساله )

سلام. ما ۱۵ ساله ازدواج کردیم. همسرم متاسفانه مصرف تریاک هفته ای یک بار داره که من رو خیلی ترسونده. ایشون ۴۰ سالشونه و ما دوتا بچه داریم. چند بار صحبت کردم ولی جز قهر و دعوا نتیجه ای نداره. عاجزانه عاجزانه ازتون خواهش میکنم چه رفتاری داشته باشم؟ توی این سن خطر اعتیاد داره. ممنونم


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
همسرتان به صورت تفننی مبادرت به مصرف تریاک دارد و شما نگران هستید این تفنن به عادت تبدیل شود.
دوست عزیز، نگرانی شما قابل درک است زیرا که زندگی تان را دوست دارید و میدانید این بلای خانمان سوز اتشی پنهان در خانه تان خواهد بود. اما توجه کنید که امر و نهی مستقیم ان هم از جانب زن، برای یک مرد بسیار سنگین است و فقط سبب میشود او در مقابل شما جبهه گیری کرده و لجبازتر شود‌. البته تجربه تان نیز ان را تصدیق میکند. پیشنهاد میکنم، به جای تخریب ناخواسته غرور همسرتان، مردانگی و مسئولیت پذیری همسرتان را تقویت کنید. برای این‌ کار لازم است احساس برتری و اقتدار همسرتان را در رشد دهید. یعنی در کلام خود همیشه از او به عنوان مردی شایسته و لایق یاد کنید. از خوبیهای او مخصوصا نزد خانواده اش بسیار تعریف کنید. در لا به لای صحبت های گرم و صمیمی تان، به او بگویید که او جذاب ترین و برترین مرد در دنیا برای شماست. از او اطاعت کنید و حتی اگر در امری مخالف او بودید، عنوان کنید که برخلاف میل خود و فقط بخاطر اینکه همسرتان ان را تایید میکند، شما نیز موافقت میکنید و مهم نظر همسرتان است.
روابط جنسی خود را ارتقا دهید و سعی کنید تنوع پوزیشن‌ هایتان را بیشتر کنید البته توجه کنید که لذت جنسی خود را در زمانی تجربه کنید که پس از مصرف تریاک نباشد زیرا که مردها‌ گاهی طولانی و بیشتر شدن مدت سکس خود را پیامد مصرف مواد مخدر میدانند و توجه شما در ان روز، سبب تقویت عقیده او شده و تکرارش را بیشتر میکند. سعی کنید به صورت غیرمستقیم، روابط خود را با اقوام و دوستان پاک همسرتان بیشتر کرده و در عوض ارتباط با افراد مشتاق به مصرف مواد را کاهش دهید. به همسرتان محبت کنید و با زبان محبت‌، اهمیت و پشتوانه بودن ایشان را برایش یاداوری کنید و از او بخواهید که برای تامین ارامش خاطر شما و نشان دادن محبتش، از اعتیاد دور شود.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی