ناشناس

بین‌ دو راهی ازدواج موندم" چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 30 ساله )

با سلام. قصد ازدواج دارم و حدود چند جلسه ای است که با آن خانم‌ صحبت میکنم. تقریبا به توافق رسیدیم و همه چیز خوب است. اما مسئله را در لا به لای صحبت خانم شنیدم مبنی بر سابقه ازدواج. ان هم حدود دو سال زندگی مشترک. نه فقط نامزدی یا عقد بستگی. نمیدانم‌ چکار کنم. همه چیز از نظر من تمام شده بود و این فرد را بسیار برای خودم مناسب می دیدم. الان چکار باید بکنم. بین‌ دو راهی موندم.


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
فردی را برای ازدواج انتخاب کرده اید و درست در زمانی که به تایید او رسیدید متوجه ازدواج قبلی او شده و شوکه شدید.
مرد جوان،‌ تجربه ازدواج ناموفق چیزی نیست که بتوان ان‌ را نادیده گرفت‌. شاید اگر از ابتدا این را میدانستید اینگونه حالت تعجب و حیرت و سردرگمی به شما دست نمی داد. شاید اصلا وارد مرحله اشنایی و انجام‌ مقدمات ازدواج‌ نمی شدید. شاید هم ارزو می کنید که ای کاش ایرادی در او می یافتید تا راحت تر به تصمیم می رسیدید.
همراه ارجمند، سردرگمی شما تا حدی قابل درک است. پیشنهاد میکنم عجولانه و تحت تاثیر کلیشه ها تصمیم گیری نکنید و حتی اگر قرار است پاسخ منفی به ادامه رابطه بدهید، اندکی با تامل این را انجام دهید تا در آینده افسوس گذشته یا افکار سرزنش دهنده شما را ازار ندهد. مخصوصا که این فرد مورد تایید شما بوده است.
در ادامه از ایشان سوال کنید که چرا در ابتدای اشنایی این مطلب را به اطلاع شما نرسانده و همچنین در مورد دلایل جدایی از ایشان بپرسید و راهکارهای که برای حل مسئله انجام داده را نیز سوال نمایید. بررسی کنید که در مورد صحبت شما با همسر سابقش چه واکنشی خواهد داشت. پاسخ های فوق را در نظر خود حلاجی کنید و همه را با یک‌ مشاور خانواده در میان بگذارید و منطقی بودن انها و درصد موفقیت این ازدواج‌ را کنکاش نمایید. درست است که فردی که سابقه ازدواج داشته، نمیتواند مانند فردی تازه ازدواج کرده، در شور و هیجان برابری کند اما توجه کنید که مدیریت این‌ مسئله به درایت طرفین و ظرفیت انها در برخورد با حواشی ماجرا بستگی دارد. اما اگر خود و خانواده تان را در این مسئله حساس می دانید، میتوانید پس از شنیدن توضیحات خانم، با احترام پاسخ منفی را به ادامه ارتباط اعلام کنید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی