ناشناس

شوهرم تازگی ها پولهای مشکوکی به خونه میاره" از کجا بدونم از کجا میاره؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 40 ساله )

سلام. شوهرم تازگی ها پولهای مشکوکی به خونه میاره. مطمئنم که حقوق خودش خیلی کمتره، وقتی دلیل این همه پول رو میپرسم داد و هوار میکنه، از مال حرام میترسم، دلم میخواد برای اعتراض به خونه پدرم برم تا دست از کارش برداره. مطمئنم که رشوه میگیره، آیا قهر من تاثیری داره؟


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
خود را پایبند رعایت حرام و حلال می دانید و نمیتوانید به همسرتان اعتماد کنید و دنبال راهی برای کنترل و یا هدایت او هستید.
دوست عزیز، توجه شما به دستورات دین، بسیار شایسته و قابل تقدیر است. اما قهر کردن نمیتواند راه مشخص کردن منبع درامدی همسرتان‌ باشد. مضاف بر اینکه شما بر اساس حدس عمل میکنید نه بر اساس یقین. پیشنهاد میکنم در نشستی صمیمی با همسرتان، از نکات مثبت او سخن بگویید و از تلاش و کوشش او برای اداره زندگی یاد کنید. بگویید که قدردان زحمات او در طی سالهای زندگی مشترک‌ او هستید و به وجود او و تلاشهایش افتخار می کنید‌. در ادامه عنوان کنید که به نحوه درامد او حساس هستید و ملاک‌ شما رعایت اصول دینی و اعتقادی ست نه تامین شدن صرف نیازها. و از ایشان بخواهید که تحت هیچ شرایطی راضی به درامد نامشروع نیستید و در صورت مشاهده چنین امری، حتما موضع خواهید گرفت. اعلام‌ موضع قاطعانه میتواند تلنگری برای همسرتان‌ باشد. در ادامه اگر به یقین رسیدید، آنگاه میتوانید بر اساس دستور نماینده مرجع تقلید خود، به تعیین تکلیف برسید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی