ناشناس

شوهرم بخاطر اختلاف بینمون میگه باید طلاق بگیریم" چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

سلام. ما ۳ماهه که عقد کردیم. گاهی اختلاف داشتیم و گاهی عادی و صمیمی.
ولی الان همسرم اومده و یک‌ دفعه میگه باید جدا شیم ما به درد هم نمیخوریم و خیلی اختلاف داریم. شوکه شدم دارم دیوونه میشم. من‌ کلی ارزو داشتم از نظر من همه مشکل دارن ما هم مثل اونها. قرار نیست سر هر چی طلاق بگیریم‌ که؟ به دادم برسید بس که گریه کردم نفسم در نمیاد. نمیدونم چه جور به خانواده بگم این رو.


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
در دوره عقد بستگی هستید و بطور غافل گیرانه، پیشنهاد جدایی از همسرتان دریافت کرده اید و چون دلیل ان را نمیدانید، نمیتوانید با آن کنار بیایید و خود را در مدیریت ماجرا درمانده می بینید.
دوست عزیز، اتفاقی که شرح دادید برای هر فردی تلخ خواهد بود و حال شما قابل درک‌ است. پیشنهاد میکنم ناراحتی و غم خود را بپذیرید و سعی کنید در فضای حالی از تشنج، از همسرتان در مورد دلیل این پیشنهاد سوال کنید. از او بخواهید که آن اتفاقی که یقین او را برای جدایی، فراهم‌ ساخته را برای شما نیز بیان‌ کند. صحبت های او را با دقت گوش کنید و اجازه دهید تمام حرف هایش را بزند. دقت کنید که به هیچ وجه هیجانی نشوید و در وسط صحبت ها و گزارش، از خود، دفاع نکنید حتی اگر حرف او کاملا اشتباه باشد. نقاط مشترک‌ و مورد قبول گفتگوی او را بیابید و کنید که تا حدودی ان‌ را تایید نمایید و قبول کنید که اختلاف میتواند رابطه را سرد کند. در ادامه زمانی که توانستید با او همدلی کنید، به او پیشنهاد دهید که با توجه به عادی بودن بروز اختلافات در دوره نامزدی و نداشتن مهارت و عدم شناخت کامل دو طرف، اندکی فرصت بدهد و قبل از تصمیم گیری قطعی همراه با هم نزد مشاور خانواده بروید. مشاور و یا زوج درمانگر با توجه به دسترسی به هر دوی شما و شنیدن جزییات اختلاف، میتواند امکان ادامه ارتباط و یا عدم ان را من تشخیص داده و‌ در صورت نیاز با ارائه راهکار، شرایط ادامه زندگی مشترک‌ را به شما آموزش دهد.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی