ناشناس

با نارضایتی همسرم از ازدواج باهام چطور کنار بیام؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 44 ساله )

سلام. همسرم من رو خودش انتخاب کرد و ازدواجمان از روی اجبار نبود. دوران نامزدی چیزی نمی گفت اما بعد از ازدواج مرتب از همه اعضای بدنم ایراد می گیره. از سر تا پای من رو مسخره میکنه. از موهام، اندام، چهره ام ایراد میگیره. بعد هم میگه چون مادر نداشتی خانواده من بهت ترحم کردن باهات ازدواج کردم. ۴ ساله با هم هستیم. یک بار ابراز علاقه نکرده. از هر کاری در خونه کنم ایراد میگیره و میگه قبول ندارم. زن از نظرش فقط مادر و خواهرش هستن و همه چیز زندگیمان رو اونها باید درست کنن. اعتماد به نفسم رو از دست دادم. انگیزه ای برای این زندگی ندارم فقط بخاطر دختر ۱ سال و نیمه ام دارم زندگی بدون محبت و عشق رو ادامه میدم.


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
همسرتان انتخاب شما را از روی ترحم‌ میداند و اعتراض خود را با بی توجهی و ایراد گرفتن و...‌ ابراز میکند.‌ از این وضعیت خسته شده اید و خود را محکوم‌ به زندگی با او میدانید.
دوست عزیز، با توصیفی که از نحوه رفتار همسرتان‌ داشتید، به شما حق میدهم که سرخورده و غمگین بوده و انگیزه و نشاط لازم را برای زندگی نداشته باشید. سعی میکنم حال شما را درک‌ کنم. شروع مشکلات خود را از ابتدای ازدواج عنوان کردید چه بهتر بود که‌ همان زمان موضوع را از طریق کارشناس خانواده پیگیری میکردید. البته اکنون نیز،‌ کمک‌ گرفتن از مشاوره بی فایده نیست. اما زمان و تلاش مضاعفی برای اصلاح روابط را می طلبد‌ و نیازمند کمک‌ حرفه ای و مراجعه حضوری هستید .‌علی ای حال چند پیشنهاد ارایه میگردد که میتواند مفید باشد.
- همسرتان را همانگونه که هست بپذیرید و غر زدن هایش را طبیعی ببینید تا انزجار در شما ایجاد نکند.
- با توجه به توجهی که همسرتان‌ به خانواده اش دارد،‌ با خانواده همسرتان‌ انس بگیرید و سعی کنید از طریق ایشان، در نزد شوهرتان محبوب جلوه کنید.
- علاقه مندی ها و قلق های همسرتان را بیابید و آنها را دنبال نمایید و رفتار خود را طبق ان تنظیم کنید.
- اگر اهل تنوع است، پوشش و ارایش و حتی حرکات خود را متنوع کنید.
- وقتی او در رفتاری، از شما ایراد میگیرد، در ظاهر حرف او را تایید کرده و در ان موقع خواسته او را سوال کنید و در حد امکان طبق ان عمل نمایید.
- خواسته های همسر را مهم ببینید و همسر خود ره در اولویت ارتباطی قرار دهید.
دوست عزیز، مجددا تاکید میکنم برای یافتن‌ مشکل و ارائه راهکار کاربردی، شما نیاز به مصاحبه تخصصی و ‌بررسی رفتار دو طرف دارید و این‌ امر فقط در سایه مراجعه حضوری محقق خواهد بود. اگر حقیقتا فرزند خود را دوست دارید، این فرایند را جدی بگیرید و تحت هر شرایطی ان‌ را دنبال کنید حتی به صورت فردی.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی