ناشناس

با عرق خوری شوهرم چطور کنار بیام؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 33 ساله )

۱۱سال پیش با شوهرم ازدواج کردم. بعدا فهمیدیم مواد مصرف میکنه. اصلا اصول زندگی کردن رو بلد نبود. نمیفهمید زنش محبت نیاز داره. زنش تفریح لازم داره. خلاصه من روز خوش نداشتم. تا۱سال پیش خودش رفت کمپ و قصد ترک اعتیادش رو کرد. اما بعدبه عرق خوردن رو کرد. من هر چه بهش گفتم نکن کارت درست نیست اما گوش شنوا نداشت متاسفانه. تا اینکه تصمیم گرفتم طلاق بگیرم. دادگاه شکایت کردم و مهریه رو گذاشتم اجرا. اما با پا در میانی بقیه و شوهرم دوباره برگشتم. یه چند روز خوب بود اما دوباره عرق خوردن رو شروع کرده. همیشه با محبت بهش میگفتم که این کار رو نکنه اما به حرف من گوش نمیده. متاسفانه رفیق باز هم شده. چون راننده ماشین سنگین هست در هفته دو روز یا۳روز هم میشه که خونه هست که تمام وقتش رو با دوستانش میگذرونه. با حال خراب میاد خونه. میگه وقتی میام بگو و بخند اما من چون هیچ خیری ازش ندیدم‌ گریه میکنم. من و دو تا بچه هام هیچ تفریح و هیچ خوشی نداریم. خلاصه از زندگیم خسته شدم. لطفا راهنماییم کنید. ممنونم.


مشاور: خانم قربانی

با سلام و‌ احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
گفتید که رضایت از زندگی را تجربه نکرده اید و دلایل ان را نااگاهی همسر،‌ رفیق باز بودن، اعتیاد به مواد و مشروبات الکی عنوان کردید. و اکنون به دنبال راه حلی برای مشکلات خود هستید.
دوست عزیز، پیامتان‌ را با دقت خواندم و سعی کردم از زاویه دید خودتان به موضوع بنگرم. نداشتن رضایت از رابطه با همسر، بر تمامی ابعاد زندگی اثرگذار است اما اگر قرار باشد دست روی دست بگذارید تا شرایط خودش طبق دلخواه تان تغییر کند تا حال شما نیز خوب شود، این‌ امر نیز هیچگاه محقق نخواهد شد. اگر خواهان حقیقی اصلاح روابط خود با همسرتان هستید، و با توجه به شدت اختلاف شما و همسرتان،‌‌ لازم است که از کمک حرفه ای یک زوج درمانگر به صورت حضوری و همراه با همسرتان، بهره مند شوید تا طی جلسات متعدد این فاصله مرتفع گردد. نکاتی که بنده میتوانم در این مجال مورد اشاره قرار دهم‌ از این قرار است:
- اگر خواهان‌ تغییر در رابطه هستید باید ان‌ را از خودتان‌ شروع نمایید.‌ برای این‌ کار لازم ‌است فعلا توقع داشتن را کنار بگذارید و اشتباهات همسرتان را نادیده بگیرید.
- به نکات مثبت او توجه کنید و به اینکه خودتان‌ خواسته اید در این زندگی بمانید و به فرزندانی که قرار است در سایه این رابطه رشد نمایند.
- اهل محبت و احترام‌ به همسر باشید.
- از غر زدن و گلایه های مکرر بپرهیزید.
- به هر بهانه ای از کوچکترین اقدامات مثبت او‌ قدردانی کنید و به مردانگی و قدرت او ببالید.
- سعی کنید سلایق همسرتان را بشناسید و بر اساس ان‌ عمل کنید و نقش یک‌ دوست را برای وی بازی کنید.‌ اگر بتوانید دوستی دوطرفه و محبت آمیز ایجاد کنید، سبب میشود که ایشان اوقات خود را به شما و خانواده اختصاص دهد و‌ کمتر به دوستانش توجه نماید. کاهش ارتباط با دوستان خودبخود رفتار نابهنجار او را نیز کاهش خواهد داد.
- حتما اصول ارتباط و همسرداری را بیاموزید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی