ناشناس

در قانون جدید جرم داشتن ۴۵۰ گرم شیشه و ۴۵ گرم هرویین برای یک نفر مجازاتش چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 36 ساله )

سلام. ببخشید میخواستم بدونم در قانون جدید جرم داشتن ۴۵۰ گرم شیشه و ۴۵ گرم هرویین برای یک نفر مجازاتش چیست و جداگانه برای سه نفر شریک مجازاتش چیست؟


مشاور: امیرحسین مرادی

با سلام و احترام
مطابق بند ۶ ماده۸ قانون مبارزه با مواد مخدر حمل، توزیع، خرید، فروش، نگهداری و غیر و بیش از سی گرم، اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم خواهد بود که حسب تبصره ۱ ـ همان ماده هر گاه محرز شود مرتکب جرم برای بار اول مرتکب این جرم شده و موفق به توزیع یا فروش آن هم نشده در صورتی که میزان مواد بیش از یکصد گرم نباشد. با جمع شروط مذکور یا عدم احراز قصد توزیع یا فروش در داخل کشور با توجه به کیفیت و مسیر حمل، دادگاه به حبس ابد و مصادره اموال ناشی از همان جرم، حکم خواهد داد.

تبصره ۲ ـ در کلیه موارد فوق چنانچه متهم از کارکنان دولت یا شرکتهای دولتی و شرکتها و یا موسسات وابسته به دولت باشد، علاوه بر مجازاتهای مذکور در این ماده به انفصال دایم از خدمات دولتی نیز محکوم خواهد شد. از آنجایی که مجموع مواد حدود ۵۰۰ گرم می‌باشد. لذا به نظر هر یک ۱۰۰ گرم و یکی از متهمین ۲۰۰ گرم را بر عهده بگیرد. تا حداقل دو نفر از متهمین حبس ابد و به تبع مشمول آزادی مشروط و... گردند و نفر سوم نیز به همین طریق ولی با مقداری مجازات شدیدتر ...

نسخه چاپی