ناشناس

چه نوع سی دی کارتونی برای کودکان مناسب است؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 31 ساله )

با سلام
دخترم علاقه به کارتون داره. خیلی احساسیه، همه کارتونهای تلویزیون مناسبش نیست، میخوام برم براش سی دی بخرم. شما چی پیشنهاد میکنید؟


مشاور: خانم قربانی

سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
درخواست فهرست کارتونهای کودکانه و مناسب با روحیات فرزندتان را داده اید. دغدغه شما برای تامین نیاز فرزندتان‌ و توجه به احساسات او قابل تقدیر است اما توجه کنید که قرار نیست همه خواسته های کودکان ‌طبق میل انها براورده گردد. بلکه لازم است خواسته های انها در راستای سلامت رشد و روان انها تامین گردد. همانطور که‌ میدانید مشاهده تلویزیون و استفاده از تبلت در کودکان، بیش از یک‌ حد مشخص، مجاز نخواهد بود(متناسب با سن) و سبب اسیب به رشد مغزی ایشان‌ میشود.
همراه ارجمند، بنده در ارائه لیست درخواستی شما معذورم. اما اگر دوستدار حقیقی فرزندتان هستید، بجای صرف هزینه برای خرید فیلم و کارتون، برای او وقت صرف کنید و بازی فیزیکی با او داشته باشید. برای او کتابهای قصه و داستانی متفاوت تهیه کرده و برایش بخوانید و نمایش  یا بازی عروسکی اجرا کنید و یا با با خود او این‌ کار‌ را دنبال کنید. نقش های بزرگسالی و مفاهیم را برای او در بازی ها دنبال کنید و یا او را به شهر قصه ها و خیالات ببرید و تصویر سازی ذهنی را به او بیاموزید تا اینگونه فرزند خلاق و با احساسی را تربیت کنید. برای آموزش بازی های متنوع نیز میتوانید از کتابها و کانالهایی که در راستای رشد خلاقیت کودکان وجود دارد، کمک‌ بگیرید.  مطالعه فنون تربیت و فرزندپروری نیز برایتان سودمند است.‌
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی