ناشناس

درمان کرونا چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 33 ساله )

با سلام. لطفا جهت مقابله با ویروس کرونا راهکارها و در صورت ابتلا نحوه درمان از نظر طب سنتی رو توضیح بفرمایید. با تشکر فراوان


مشاور: خانم کیخا

سلام و از حسن انتخابتان سپاسگزارم.

در مورد ویروس کرونا و هر ویروسی که سرعت سرایت آن بالاست باید دو نکته را مورد توجه قرار داد.
*نکته اول این است که ویروس از طریق نقاط آلوده زودتر سرایت میکند و طبق گفته پزشکان حتما باید دستها و وسایل شخصی و محیط اطراف ضد عفونی شود و در غیر این صورت قدرت سرایت بالا میرود.

*دوم اینکه قدرت ویروس به قدری بالا هست که سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکند، لذا تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس الزامیست. در افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی و عفونت های سینوسی و غلبه سردی هستند، این ویروس میتواند خطرناک باشد. اما اگر سیستم ایمنی قوی باشد، ویروس قابل کنترل و درمان است. بنابراین در کنار نظافت مکرر، مصرف بعضی خوراکها میتواند کمک کننده باشد. مصرف آب سیب هویج باعث شستشوی کبد و تقویت بدن  میشود. مصرف شیر و عسل و پیاده روی باعث قدرت سیستم ایمنی میشود. در مورد مصرف سیر نیز باید گفت سیر باعث از بین رفتن ویروس نمیشود اما سیر به دلیل قدرت ضد عفونی کنندگی بالایی که دارد میتواند سرعت ویروس را در بدن کم کند و از طرفی سیر باعث حرکت صفرا از کبد میشود و گرمای خون ایجاد میکند که خود باعث میشود سیستم ایمنی به مبارزه با ویروس بپردازد. لازم به ذکر است که در کنار مصرف سیر مصرف آب سیب هویج الزامیست و بهتر است در طول روز چهار مرتبه آب سیب هویج مصرف شود. پرهیز از هر گونه سردیجات الزامیست. زیرا سردی باعث ضعف سیستم ایمنی میشود و چنانچه سیستم ایمنی ضعیف شود سرعت ویروس بالا میرود. موارد دیگری هم در طب ذکر شده است مانند دو سین.... که به صورت کلی باید گفت تقویت سیستم ایمنی در اولویت است و اگر این موارد هم مصرف شود لازم است که شستشوی دستها و ضدعفونی کردن محیط و تغذیه مناسب صورت گردد.

نسخه چاپی