ناشناس

به کسی که از او خوشم می آید بگویم یا نه؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 21 ساله )

دانشجوی پرستاری 21ساله از خانواده ای مذهبی هستم، خودم با رابطه دختر با پسر برای دوستی خوشم نمی آید، از پسر عمه ام که 4سال از من بزرگتر است خوشم می آید، به طرز عجیبی همیشه به او فکر میکنم. از نظر اخلاقی، اعتقادی و... خیلی شباهت داریم، نمیدانم چه کنم؟ پسر خیلی خوبی است. دوست دارم به او بگویم که از او خوشم می آید. اما نمیدانم چطور؟ و اینکه آیا کار درستی انجام میدهم یا نه؟ یه لحظه از فکرم بیرون نمیرود.


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
در سن ازدواج و اندیشه یافتن همراه برای زندگی اینده خود هستید و در این بین یکی از اقوام را بسیار مناسب می بینید. دوست دارید این‌ علاقه را ابراز کنید اما درستی و نادرستی ان‌ شما را مردد کرده و از طرفی چگونگی ان‌ را نمی دانید.
دوست عزیز، چرایی این علاقه، دلایل روانی عمیق دارد که موضوع بحث ما نیست. اما علت شدت یافتن این حالت، توجه بیش از حد و تکرار های مداومی از این اندیشه و احساس است که خودتان با و بدون اختیار ان‌ را دنبال می کنید. اکنون که به وضعیت موجود رسیده اید و ابراز ان را نادرست نمی بینیم‌ اما نحوه ابراز بسیار مهم است. اولا که خود را برای پاسخ منفی همانند پاسخ مثبت اماده کنید. چون او نیز مانند شما صاحب اختیار است و حتما برای اینده خود برنامه هایی دارد. دوما، تلاش کنید از یک‌ واسطه استفاده کنید. واسطه ای امین و دانا. از او بخواهید که از جانب خودش، شما را به او پیشنهاد دهید. در نهایت اگر این اقدام‌ نتیجه نداد و یا شرایطش فراهم‌ نبود، به صورت مستقیم با او ارتباط بگیرید و یا مستقیم و یا حداقل در لابه لای گفتگوها، مورد تایید بودن او را برای خود، عنوان کنید و منتظر نتیجه باشید. توجه کنید که ارتباط شما به دوستی نکشد تا از ارزش تان کاسته نشود.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی