ناشناس

شوهرم همچنان داره خیانت می کنه" چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 40 ساله )

سلام‌. همسرم در گذشته با زن دیگری ارتباط تلفنی داشت. او را بخشیدم اما متوجه شدم باز هم‌ این‌ کار را تکرار میکند‌. ما ۲۰ سال است که ازدواج کرده ایم. ۴ فرزند دارم آبرو دارم. شوهرم‌ حتی سواد نوشتن کافی ندارد. بارها شماره ها را از جیبش درآوردم و بهس نشان دادن بلکه خجالت بکشد اما فایده ای ندارد. من شرایط طلاق رو ندارم. چکار کنم با این مرد بی چشم و رو؟


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
همسرتان را محکوم به ارتباط با زنان دیگر میدانید و پاسخ این اشتباه او را طلاق گرفتن میدانید و چون بخاطر وجود فرزندان، این کار را غیر عملی میبینید،‌ هر روز بر خشم تان نسبت به همسرتان افزوده میشود و خود را مورد ظلم ارزیابی می کنید.
همراه ارجمند، میدانم برای یک زن بسیار سخت است که شاهد اشتیاق و توجه همسرش به غیر باشد و سعی میکنم حال شما را درک‌ کنم. چه خوب است شما نیز بدانید چاره خیانت طلاق نیست‌ یا حداقل طلاق اولین راه حل نیست. درست است که یک بار او را بخشیده اید و او قدردان این بزرگواری شما نبوده اما راهکار اساسی این است که کشف کنید چرا همسرتان به سوی دیگری میرود؟ چه نیازی و چه کمبودی او را به این سمت و سو می کشاند؟ چرا زنان دیگر برای او جذابیت دارند؟ و...؟ برای کشف این مطلب بد نیست یک بار با مهربانی و بدون تنش از همسر خود سوال کنید و توقعاتی که از شما دارد را ملاحظه کنید و آن را بررسی نمایید و اقداماتی که توقعات او را برآورده میسازد را مورد توجه قرار دهید. در گام بعدی رفتارهای خود را بازبینی کنید، آیا روابط جنسی خوب و رضایت بخشی دارید؟ آیا نیازهای جنسی همسرتان برای شما اولویت دارد؟ ایا احترام و اقتدار همسرتان حفظ میشود؟ ایا قدردان زحمات او در امور منزل و اداره ان هستید؟ و...
راهکار بعدی برای اینکه دلیل فاصله خود از او را کشف کنید، بررسی اعتراضات و غرهای همسرتان است حتی اگر بی مورد و بی محل باشد. همه آنها را کنار یکدیگر را بگذارید و نقطه مشترک‌ شان را بیابید. این محور مشترک نشان دهنده خواسته همسرتان از شماست و ضعفی که در رابطه دارید را گزارش میدهد. پس از یافتن زمینه هایی که فاصله بین‌ شما و همسرتان را ایجاد کرده، به راحتی میتوان به راه حل رسید و فاصله را ترمیم کرد. برای یافتن راهکار نیز میتوانید با بنده و یا دیگر همکاران مشورت داشته باشید. در صورت تمایل در پیام بعدی، توضیحاتتان را مبنی بر کشف مشکل ارایه دهید. علی ای حال، پیشنهاد میکنم یک بار دیگر همسر خود را ببخشید و برای عملی شدن تغییر رفتار همسرتان و پایان‌ یافتن این رفتار خیانت گونه اش، از تغییر رفتار خود آغاز کنید‌. همسرتان را مهمترین امر زندگی خود بدانید و برای نیازهای خواسته های او اهمیت فوق العاده قائل باشید. دوستش داشته باشید مانند روزهای اول زندگی و با احترام فوق العاده با او برخورد کنید و به تامین نیازهای او همت بگمارید و مخصوصا توجه ویژه به نیاز جنسی او داشته باشید. سعی کنید هم خودتان از رابطه لذت ببرید و هم با طنازی و عشوه گری، برای همسرتان رابطه لذت بخشی را رقم بزنید. گاه گاهی روابط جنسی را مانند یک جشن برگزار نمایید. از تمام کارهای ریز و درشتی که برایتان انجام میدهد سپاسگزاری کرده و نشان دهید تلاشهای او را می بینید. از تحقیر کردن، غر زدن، یاداوری گذشته و امور ناراحت کننده و اشتباهاتش پرهیز نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی