ناشناس

چند روزی هست که همه ش خواب پدر و نامادری خود را میبینم و برام مثل کابوس هستش. چه کار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 17 ساله )

سلام. پدر و مادرم 10 ساله جدا شدن. من پیش پدرم زندگی می کردم و با پدرم و همسرش رابطه خوبی نداشتم. الان نزدیک 1 سال و نیم هستش که پیش مادرم زندگی می کنم و چند روزی هست که همه ش خواب پدر و نامادری خود را میبینم و برام مثل کابوس هستش. چه کار کنم؟


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون. 

دوست نوجوانم، گفتید که طلاق والدین تان و شرایط حاصل از ان، شرایط زندگی شما را متحول و نا ارام‌ ساخته و‌ شما نیز همانند ایشان درگیر تلاطمات سهمگینی بوده اید. اکنون و در وضعیت حاضر، یاد و خاطره گذشته، در قالب خواب، شما را آزار می دهد و به دنبال راهی برای رهایی یافتن از ان هستید‌.
دوست نازنین من، میدانم که سختی های بیشماری را متحمل شده اید و اکنون که خود را در آرامش نسبی می بینید، همین یک‌ خواب چقدر باعث بهم خوردن ارامش تان میشود. انچه که میتوان برای رهایی از این وضعیت پیشنهاد داد، یافتن علت این خوابهاست‌ که‌ نیازمند مصاحبه اختصاصی و بررسی محتوای خوابهای شماست‌. اما در کل میتوان گفت که احتمال دارد این خوابها ناشی از تکرار یک خاطرات در طول روز و یا دلتنگی های شما باشد . به هر حال شما دو عزیز به نام پدر و مادر دارید و دوری از هر کدام‌ برای شما آسیب محسوب میشود‌. پدرتان هر قدر هم به شما بی توجه بوده باشد، باز نقش اساسی در زندگی شما دارد و نمیتوانید او را و نیاز به دیدار او را نادیده بگیرید. پیشنهاد میکنم نامه ای به پدرتان‌ بنویسید و هر چیز که دوست دارید به او‌ بگویید را در کاغذ پیاده کنید. گله ها، دلتنگی ها، خاطرات خوش، ارزوها، و... . مهم نیست که ان نامه را پست کنید اما نوشتن ان الزامی ست. حتی اگر محبت این نامه‌ را بسیار سنگین دیدید، میتوانید فورا ان را معدوم سازید. راه حل دیگر این است که تمامی خاطرات تلخ خود را از زمان حضور در نزد نامادری و پدرتان را بنویسید و هیجانهای منفی خود را کاهش دهید. تماس و دیدار با پدرتان نیز حتی در حد محدود و توجه به نکات مثبت ایشان نیز برای ایجاد آرامش تان کمک‌ کننده خواهد بود.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی