ناشناس

همتایی در مباحث اعتقادی چقدر مهمه برای ازدواج؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 36 ساله )

با سلام و خسته نباشید. از طریق یکی از دوستانم با دختر خانمی که در شهر دیگر بود آشنا شدم. که بعد از گفتگو از طریق تلفن فهمیدم از همه لحاظ به هم می خوردیم جز مسایل مذهبی مثل نماز، روزه و... که این مسئله برای من خیلی مهم هست ولی برای دختر خانم نه. میگه شاید بعدا بخونم. لازم به ذکر هست که پدر و مادرش عقیده محکمی در این زمینه دارن. حالا با این شرایط من باید چکار کنم؟ از این ازدواج صرف نظر کنم یا گفت و گوها رو ادامه بدم؟ آیا بعدا مشکلی برای من ایجاد نمیشه؟ لطفا راهنمایی کنید.


مشاور: مشاور راسخون

سلام همراه گرامی
با دختر خانمی برای ازدواج صحبت میکنید. او را به همه لحاظ مناسب می بینید و تنها مشکل، عدم توافق در امور اعتقادی و مذهبی ست.
مرد جوان، در انتخاب همسر لازم است بسیار دقیق و موشکافانه به بررسی پرداخت و تمام هماهنگی ها و فاکتورهای انتخاب را لحاظ کرد. هماهنگی عقاید یکی از مهمترین هماهنگی هایی است که باید بین‌ دختر و پسر صورت بگیرد. مخصوصا اگر یکی از ان دو به شدت به مسائل اعتقادی و اعمال مذهبی حساس باشد، درصد توجه به همان اندازه بالا میرود و به هیچ وجه نمیتوان ان را نادیده انگاشت. نکته مهم بعدی اینکه، در انتخاب باید به "بود" ها و "انچه هست " توجه کرد نه انچه قرار است بشود. یعنی ملاک‌ حال فعلی افراد است و اگر او نماز نمیخواند، وظیفه شماست که بر اساس همین شرایط تصمیم بگیرید. و باز نکته بعدی‌، توجه به اشنایی حضوری و بسنده نکردن به صحبت تلفنی ست و در نهایت اینکه حتی با وجود تمام‌ تاییدات از انتخاب خود، توصیه میکنم حتما با مشاور پیش از ازدواج به صورت مشترک‌ و حضوری، کمک بگیرید.
موفق باشید.

نسخه چاپی