ناشناس

چگونه عزت نفس خود را ارتقاء ببخشیم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 35 ساله )

سلام. در سایت خود گفتید که برای تقویت عزت نفس از خودگویی مثبت استفاده کرد. میخواستم ببینم از چه عبارات و جملاتی برای تقویت عزت نفس استفاده کرد تا نیاز به تایید و ترس از قضاوت دیگران کمتر شود و تایید طلبی و نیاز به از خود راضی کردن دیگران برطرف شود؟


مشاور: مشاور راسخون

سلام همراه گرامی
برای خودگویی مثبت، بهترین‌ راهکار این است که از جملاتی استفاده کنید که دوست دارید دیگران به شما بگویند و از گفتن ان لذت می برید. بیاد داشته باشید خودگویی مثبت، اثری ۱۷ برابری دارد نسبت به گفته های دیگران. پیشنهادات ما برای شما این است:
- نکات مثبت خود را ببینید و لیستی از ان تهیه کنید. بر اساس ان برای خود عناوینی برای تشویق و تحسین بیابید.
من قوی هستم. با حوصله ام. با دقتم و... .
- برای یافتن نکات مثبت، با حوصله عمل کنید. حتی میتوانید محرومیت ها و نقاط ضعف را در اطراف خود ببینید تا بر اساس ان داشته هایتان نمود پیدا کند.
- بعد از هر تلاشی خود را تشویق کنید. همانکاری که دوست دارید برایتان انجام دهند.
- به خود احترام بگذارید و خود را دوست داشته باشید.
- همانند یک دوست و یا یک مهمان که برایتان بسیار خاص است، با خود برخورد کنید و در همه شئونات و رفتارها این خط کش و معیار را برای خود حفظ نمایید.
- به یاد داشته باشید که ارزشمندی خود را به وجودتان گره بزنید نه به داشته ها و نداشته ها. یک جنین را در نظر بگیرید. چقدر محبوب والدینش است؟ او چه دارد؟ ایا دیه و ارزش او از بازیگران و معروف ترین افراد دنیا کمتر است؟ او چه دارد؟ چیزی جز وجود؟ خوب تامل کنید. با رعایت نکات فوق خواهید دید که‌ جملات تایید کننده بسیاری برایتان وجود دارد که میتوانید تکرارش کنید.
من میتوانم
من ارزشمندم
من مهمم
من‌ چقدر دوست داشتنی هستم
من چقدر خاص هستم
من منحصر به فرد هستم

و...
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی