ناشناس

تشخیص ترنس چگونه است؟

ناشناس ( تحصیلات : سیکل ، 15 ساله )

سلام خسته نباشید. من دخترم و ۱۵سالمه. نزدیک دو ساله که حس میکنم ظاهرم با اون چیزی که هستم فرق داره. لباسهام پسرونه ست. احساس افسردگی و تنهایی میکنم. از اندام جنسی م بیزارم. میخوام جای جنس مخالفم زندگی کنم. از دختر بودن بدم میاد. من بخاطر یه سری مسائل نمیتونم تنها برم پیش روانشناس و نمیخوام به خانوادم هم بگم که اونها من رو ببرن. چون هنوز مشخص نیست که ترنسم یا نه. تست دادم روحیه م ۹۲ از ۱۰۰مردانه بوده و از یه ترنس سوال کردم و اخلاقم رو گفتم گفت احتمالش هست. من میخواستم از شما بپرسم لطفا جوابم رو بدید. کارم به خودکشی رسیده. هیچکس جواب نمیده. بگید من ترنسم یا نه؟


مشاور: مشاور راسخون

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
در یک دوگانگی درگیر هستید و هویت خود را نمیتوانید به درستی شناسایی کنید. شما را یک‌ دختر می بینند با اینکه خودتان در درون خود شواهدی برایش نمی یابید. دوست دارید زودتر به نتیجه برسید و از این سردرگمی نجات پیدا کنید.
دوست نوجوان، سعی میکنم این تشویش خاطرتان را درک‌ کنم. و پاسخم این است که تشخیص هر اختلالی یک‌ پروسه تخصصی ست و نمیتوان به هیچ وجه به شواهد ظاهری و یا نتیجه چند تست اعتنا کرد. پس از انجام تست و مصاحبه و معاینات و ازمایشات، در نهایت ازمایشات هورمونی است که ترنس بودن را در فرد تایید می‌کند. بعبارت دیگر اگر واقعا دوست دارید سریعتر به نتیجه برسید باید حتما خانواده را مطلع سازید و روند بررسی را به صورت تخصصی دنبال نمایید. یک‌ نکته را هم فراموش نکنید، ما اختلالات و مشکلات بسیاری داریم که در ابتدا شبیه به ترنس دیده میشوند از جمله اختلالات هویت. مشکلات روانی در صورت پیگیری اساسی با چندین جلسه مشاوره و درمان، به راحتی حل شده کمرنگ‌ یا مرتفع خواهند شد. بر خداوند توکل کنید و دل خود را به دریا بزنید و ترس را فراموش کنید. سلامتی شما بسیار مهم است و لزومی ندارد از قضاوت اطرافیان هراس داشته باشید. سعی کنید به هیچ وجه تنها نباشید و در زمان هجوم افکار منفی از نوشتن و ورزش کمک‌ بگیرید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی