ناشناس

شکست عشقی رو چطور باید درمان کرد؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

سلام. دارم از غصه دق می کنم. عشقم رفت با یه بهانه. داشتیم برای ازدواج اماده می شدیم. من شروین رو گفتم برگشت گفت در شان من نیست. بس که گریه کردم چشمهام شده قدر عدس. بگید من چکار کنم؟


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
ازدواج تان به دلیل عدم‌ همراهی اقا پسر بهم خورده است و حسابی شوکه شده اید.‌ پذیرش این اتفاق برایتان سخت است و با گریه کردن هیجان خود را تخلیه می کنید.
دوست جوان، از اتفاقی که تجربه کرده اید، بسیار متاسف شدم. حال بد شما و اندوه کنونی کاملا طبیعی ست. برای هر دختری بهم‌ خوردن ازدواجش سخت تر از هر چیزی بوده و خواهد بود مخصوصا اگر علاقه از جانب شما بیشتر باشد و یا چون قطع رابطه از طرف مقابل بوده است. سعی میکنم حال شما را درک ‌کنم.
دوست عزیز، پیشنهاد میکنم ‌به خود سخت نگیرید و اجازه دهید زمان اندکی از رنج شما بکاهد. گریه برای تخلیه هیجان منفی تان موثر خواهد بود و بهتر است در کنار ان حتما با اطرافیان امین و دوستان راز دار و صمیمی تان در ارتباط باشید و با انها صحبت کنید. این حمایت اجتماعی مرهم خوبی برای دل رنجور شما خواهد بود. احساس دیگری که شما هم اکنون در حال تجربه ان هستید یا به زودی تجربه خواهید کرد، هیجان خشم است. سعی کنید حدالمقدور واکنش خارج از قاعده نداشته باشید و رفتاری انجام ندهید که در اینده شما را پشیمان کند. سعی کنید با انجام حرکات ورزشی، پرتاب توپ، ضربه زدن به کیسه بوکس، پاره کردن کاغذ، مشت زدن به بالش یا هر شب نرم خود را ارام کنید. زمانی که احساس خود را در حالت تعادل می بینید، با خود اندیشه کنید و سعی کنید دلایل اتفاق مذکور را برجسته کنید و خود را به لحاظ شناختی، مجاب نمایید و پذیرش ان را برای خود ممکن سازید. با خود بگویید که هر دو طرف حق انتخاب دارند و نمیتوان اجبار را در ازدواج دنبال کرد. توجه کردن به شرایط در انتخاب همسر بسیار مهم است و هر کوتاهی و بی دقتی در تصمیم گیری میتواند شما را در اینده دچار مشکل کند. با این مقدمه چینی و استدلال ها خود را ارام سازید و از رنج تان بکاهید تا زودتر به زندگی عادی بازگردید. کمک‌ گرفتن از مشاور هم در این روزها برای ارامش بیشترتان ‌موثر خواهد بود.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی