ناشناس

فرزند خردسالم حرکات مبتذلی از خود نشان می دهد" چه واکنشی باید از خودمان نشان دهیم؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 36 ساله )

سلام و خسته نباشید. دختر 6ساله ام رو در حالی که لباسهاش رو درآورده بود و داشت حرکات مبتذل انجام میداد و از خودش فیلم میگرفت طوری که انگار کاملا آموزش دیده، دیدم. شوکه شدم. هرکاری هم میکنم نمیگه کجا دیده و چطور یاد گرفته. میگه خودم یاد گرفتم و انجام دادم. چطور برخورد کنم؟ چطور جلو این رفتارها در آینده رو بگیرم؟ چطور توضیح بدم که درک کنه این رفتارها بد هست؟ این در حالی هست که ما خانواده ای کم جمعیت و مذهبی هستیم و هیچ راهی به ذهنم نمیرسه که با این صحنه ها روبرو شده باشه. لطفا من رو راهنمایی کنید. ممنون


مشاور: مشاور راسخون

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
رفتارهایی از فرزند خود دیده اید که اموزشی از جانب شما برای ان‌ دریافت نکرده است. فرزندتان نیز در ارائه اطلاعات با شما همکاری نمیکند و نگران‌ او هستید و میخواهید مانع ادامه ان ‌باشید.
دوست عزیز دغدغه شما در تربیت فرزندتان قابل درک‌ است و قابل تحسین. چه خوب است این ویژگی خود را با مدارای بیشتر همراه سازید زیرا که در چنین مواردی اغماض و محبت بیشتر از تنبیه و مواخذه کارساز خواهد بود. کودک شما میتواند با مشاهده یک کلیپ از صفحه اجتماعی، صحبت با دوستان و یا حتی الهام از یک‌ برنامه تلویزیونی و... به این رفتار رسیده باشد و بر اساس حس کنجکاوی و زیبایی دوستی به آن پرداخته باشد. او هنوز به درجه ای نرسیده است که حسن و قبح رفتار خویش را بشناسد یا سطح فرهنگی و مذهبی خانواده را تشخیص دهد. مضاف بر اینکه صرف حرکات موزون و رقص- البته در خلوت - کار قبیحی نیست. پس بهتر است اغماض گونه پیش بروید و با خونسردی عمل کنید. با او مهربان‌ باشید و به جای مواخذه او، دوستی خود را با او بیشتر کنید و سعی کنید رابطه کلامی تان توسعه پیدا کند‌. در دوستی های خود با او، رفتارهای صحیح و حدود فرهنگی و مذهبی خانواده را به او اموزش دهید. عزت مندی را در فرزندتان، رشد دهید و به او بیاموزید که زیبایی و ارزش او به وجود و آفرینش بستگی دارد و او در هر حالت محبوب و خواستنی ست. سعی کنید بی دلیل و مکرر در طول روز، به او بگویید دوستش دارید. به او بگویید که زیباست و دلنشین. به او بگویید که برایتان‌ مهم و با ارزش است حتی اگر اشتباه کند و یا خطایی داشته باشد. با رفتارتان الگوی او باشید و با مهربانی و نرمش هدایتش کنید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.

نسخه چاپی