ناشناس

چیکار کنم خانواده ام به ازدواجم فکر کنند؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 26 ساله )

خانواده من در امر ازدواجم سستی میکنن. خدا رو شکر درس خوندم، سربازی رفتم کار هم دارم ولی اونها فقط بهونه های مختلف میارن. فشار از همه لحاظ داره داغونم میکنه و متاسفانه احساس میکنم به سمت گناه دارم کشیده میشم و دیگه طاقت ایستادن جلوی نفسم رو ندارم. حالا میخوام بدونم از دیدگاه دین چقدر من توی گناه مقصرم و چقدر خانوادم؟؟؟ بخاطر اشتباهات خانوادم خیلی از مسائل رو زودتر از سنّم یاد گرفتم.


مشاور: مشاور راسخون

سلام همراه گرامی 
ما در مورد بسیاری از مسایل زندگی شما که در ارایه راهنمایی مفید، موثرند اطلاعی نداریم ولی این را می دانیم که اگر والدینتان را به صورت جدی از نیازتان باخبر سازید، خواهید توانست ایشان را متقاعد کنید و طبیعتا نباید به سراغ گناه بروید. مطالب زیر تقدیم نگاهتان می گردد به این امید که مفید واقع شود. با نگاهی به مسیر زندگی خود می توانید این نکته ما را تصدیق نمایید که در راه رسیدن به موفقیت سعی و تلاش و آگاهی همراه با توکل به خداوند لازم است. مطمئنا همه خانواده ها به ازدواج بیشتر از هر موضوع دیگری توجه می نمایند و نسبت به موضوع ازدواج فرزند خود حساس ترند و آن را بیشتر مورد توجه قرار می دهند. همچنین باید گفت بدون شک نیاز به ازدواج و همدم از خواص طبیعى انسانی می باشد. انسانى که از نظر جسمى و روحى سالم باشد داراى چنین کشش هایى مى‏باشد و این خود یکى از نعمت‏هاى خدادادى به بشر است. از سوی دیگر ازدواج نیز بزرگترین و مهم ترین اتفاق در زندگی هر انسان است. موفقیت یا شکست در آن، در سرنوشت هر یک از زن و مرد اثری ژرف و تعیین کننده بر جای می نهد و چه بسا اصلی‏ترین و برجسته‏ترین خطوط سیر زندگی ایشان را رقم می زند. پیوند ازدواج میثاقی ابدی است که دامنه آن می تواند تا جهان آخرت گسترده باشد، به شرطی که بر اساس دستور خدا و همراه با تفکر و دوراندیشی باشد و هر یک از زوجین در انجام وظایف خود کوتاهی نکنند.
از آنجا که انتخاب همسر یکی از مهمترین اتفاقات زندگی ماست، کسی که می خواهد ازدواج کند، ابتدا باید ببیند آمادگی و موقعیت آن را دارد یا نه؛ سپس در مورد ویژگی های همسر آینده اش فکر کند و معیارهای اصلی را کشف کند؛ در مرحله سوم باید بکوشد تا افرادی را در نظر بگیرد که بهترین و بیشترین معیار همسر خوب را دارا هستند. این سه مرحله، از اصول اساسی ازدواج هستند و باید رعایت شوند. در حال حاضر شما در موقعیتی هستید که احساس می کنید آمادگی ازدواج را دارید و این مسئله را با والدینتان مطرح کرده اید. نمیدانم نظر والدین در رابطه با ازدواج شما چه بوده اما این را مطمئن باشید که همیشه خانواده خیر و صلاح شما را می خواهند. بنابراین با آنها صحبت کنید و از نیازتان به ازدواج در شرایط کنونی بگویید. منتهی نوع تعامل با خانواده خیلی مهم است. گاهی جوانان نمی دانند که مشکل خود را چگونه مطرح کنند و به طور مستقیم وارد می شوند که مسلماً اثری نخواهد داشت. در ادامه راهکارهایی برای مطرح کردن این قضیه با والدینتان تقدیم نگاهتان می شود. طریقه مطرح کردن خواسته برای اثر گذاری بیشتر : اگر با والدینتان روابط خوب و راحتی دارید مسئله نیازتان به ازدواج را برای آنها توضیح دهید و از آنها بخواهید در این زمینه شما را یاری کنند.

نسخه چاپی