ناشناس

چگونه می توان در کارشناسی ارشد تغییر رشته داد؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 36 ساله )

سلام. دخترم دانشگاه آزاد کارشناسی زیست سلولی مولکولی می خواند و ترم 8 اما هنوز تعدادی از واحدها مونده. چون آزمونها با هم میفته کم کم برمیداره و میگه این رشته سخته و چون کار هم پیدا نشده براش انگیزه اش از ادامه سلب شده.
برای ارشد میگه میخوام تغییر رشته بدم. لطفا بفرمایید گرایش ها و رشته هایی که میتونه بره چیه؟ با تشکر از شما


مشاور: مشاور راسخون

سلام همراه گرامی
رشته زیست شناسی- علوم سلولی و مولکولی در مقطع کارشناسی ارشد شامل هشت گرایش است که عبارتند از: علوم سلولی و مولکولی، ژنتیک، میکروبیولوژی، بیوشیمی، بیوفیزیک، زیست فناوری (بیوتکنولوژی) میکروبی، زیست فناوری دریا، زیست فناوری- گرایش صنعت و محیط زیست. رشته ی مذکور به جهت تنوع میتواند انگیزه خوبی در فرزندتان بدون تغییر رشته، برای ادامه تحصیل فرزندتان ایجاد نماید. ‌مخصوصا که تحصیل در رشته مغایر برای وی سخت تر خواهد بود. مضاف بر اینکه انتخاب هر فعالیت و هر رشته جدید دیگر باید متناسب با توان و علاقه فرزندتان باشد. یعنی ابتدا باید فرزندتان انگیزه اصلی خود را از تغییر رشته مشخص کرده و سپس بر اساس آن اقدام به تغییر رشته نماید. مشاهده شده که برخی افراد حتی مجددا در کنکور کارشناسی شرکت کرده و از پایه در رشته مدنظر تحصیل میکنند.
توصیه میکنم اجازه دهید ابتدا دخترتان پس از اتمام دوره کارشناسی و اندکی استراحت و فاصله گرفتن از فضای موجود، دلایل خود را مشخص کند و علاقه ی خود را بیابد. شاید به راحتی از تصمیم خود صرف نظر کند و شاید از هم ‌اکنون رشته مدنظر آینده ‌اش را مشخص کرده باشد. بنابراین ضمن قدردانی از دلسوزی و دغدغه مندی شما، از شما خواهشمندم که برای ایجاد انگیزه بیشتر برای ادامه مسیر، اجازه دهید تا فرزندتان تمامی اقدامات لازم برای تغییر و انتخاب رشته را شخصا به‌ عهده بگیرد و شما فقط مشوق او باشید.
موفق باشید.

نسخه چاپی