ناشناس

درمان استرس چیه؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 18 ساله )

سلام. ببخشید من با علایم زیر مواجه هستم.
استرس بیش از حد که تحملش برام خیلی سخته همش نگرانم استرس شدیدی دارم که دلیلشو نمیدونم. به هر جا نگاه می کنم میخوام گریه کنم.احساس خفگی سنگینی دارم برای هیچ عملی در زندگی هیچ انگیزه ای ندارم.از همه چی بدم میاد.نمیخوام هیچ صدا و هیچ تصویری رو بشنوم و ببینم.نمیتوانم سر موقع بخوابم حتی سر کار که میرم همش احساس خفگی میکنم. از پرخوری چاق هستم.به هر چی نگاه میکنم میخوام نبینم خفه میشم.تنها راه درمان استرسم خوردن هست.
خواش میکنم منو راهنمایی کنم تا از این درد کهنه راهایی پیدا کنم همه راه رو امتحان کردم کار کردن عوض کردن رشته ولی جواب نداده زندگیم مختل شده خواهشا کمک کنید.


مشاور: مشاور راسخون

سلام همراه گرامی

علائمی که اشاره فرمودید نشان دهنده اضطراب منتشر یا اضطراب گسترده هست که به همراه افسردگی مزمن در شما وجود دارد و به علت های زیادی ممکن است در فرد ایجاد شود. برای تشخیص دقیق تر نیاز به دانستن مختصر از پیشینه و اتفاقات گذشته شما دارم. اما در حال حاضر شما میتوانید با مراجعه به پزشک‌ مصرف ضد اضطراب‌های ضعیف را شروع کنید. سپس با تمرین‌های ریلکسیشن و تنفس، علائم اضطرابتان را در هنگام آغاز کنترل کنید. یک‌ روانشناس، خیلی خوب میتواند تکنیکهای مواجه و آرام سازی را به شما آموزش دهد تا علائم اضطراب را کنترل کرده و به مرور کاهش دهید.

موفق باشید

نسخه چاپی