ناشناس

چگونه مشکلم را با همسرم حل کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 27 ساله )

سلام
من و همسرم ۵ ساله با هم ازدواج کردیم. از لحاظ روحی و عاطفی و جنسی، بی‌نهایت کمبود دارم
الکی میگه دوستم داره ولی هیچ کاری برای اثباش انجام نمیده. من آدم پر توقعی نیستم ولی برای مناسبتایی که داریم، به خودش زحمت نمیده یه شاخه گل برام بخره حتی. ولی برای کارش، میلیون میلیون خرج میکنه. فقط کار براش مهمه. وقتایی که با منه، همش توی گوشیشه. توی مسافرت همینجور. دیگه خسته شدم از این وضع. هر چی بهونه میگیرم، آروم حرف میزنم، داد و بیداد میکنم، قهر میکنم، هیچ فایده‌ای نداره. هیچ نوع حرف زدنی روش اثر نداره. دیگه انگیزمو از دست دادم
واسه انجام کارای خونه، بی‌حوصله‌م. دلم نمیخواد هیچ کاری انجام بدم. من آدم شادابی بودم که کنارش، روحیمو از دست دادم. دلم میخواد ازش جدا شم ولی شرایط خونه پدریمم چنگی به دل نمیزنه. ما با عشق و علاقه و با سختی به هم رسیدیم. اما اینه وضع زندگیمونه. من چه کاری باید انجام بدم؟ مشاوره‌م رفتیم کمک شایانی بهمون نکرد…


مشاور: مشاور راسخون

سلام همراه گرامی

دوست عزیز، بسیار خوب هست که قبلا به مشاور مراجعه کردید و همسرتان همراهی کرده و حتما توصیه می‌کنم بار دیگر به متخصص حرفه‌ای مراجعه کنید تا نتیجه‌ی بهتری دریافت کنید. در مشکلاتی که در زندگی زناشویی ایجاد می‌شود، صحبت و همکاری هر دو نفر بسیار اهمیت دارد. پس لازم است جلساتی با حضور هر دوی شما تشکیل شود. نکته‌ی واضحی که گفتید وجود اختلاف بین شما و همسرتان هست که شما راه‌هایی را هم برای حلش انتخاب کردید، اما مهم‌تر از فهمیدن اختلاف، فهمیدن «علت» اختلاف است که شما اشاره‌ای نکردید. زمانی‌که شما علت را پیدا کنید، هر کدام اقدام موثر جهت حل مشکل انجام خواهید داد. قطعا همسرتان بدون علت این رفتارها را نشان نمی‌دهند. هر چند که رفتار بالغانه‌ای ندارند. زیرا دوری از همسر و روابط سرد قطعا راه حل مناسبی نیست.
اولین قدم گفتگو بین شماست. گفتگوی صمیمی و به دور از توهین و دعوا. بازگردانی رابطه‌ی گرم بین شما، اعتماد و صمیمیت باعث می‌شود روابط به حالتی تبدیل شود که امکان گفتگو شکل بگیرد.
درست است که در رابطه به مشکل خوردید، اما تمام زندگی شما در رابطه‌ی شما و همسرتان خلاصه نمی‌شود. بسیار اهمیت دارد که خودتان را فراموش نکنید. قطعا حال خوب شما به خود شما بستگی دارد و مستقیما می‌تواند در زندگیتان اثر بگذارد.
اختلافی که در زندگی دارید، نیاز به باز شدن عمیق‌تر دارد، اما نگذارید کنترل زندگی را از دست شما در بیاورد. سعی کنید با فرد صمیمی و مورد اعتمادتان صحبت کنید، کارهای مورد علاقه‌ تان انجام بدهید و در واقع زمانی را برای بهبود حالتان اختصاص بدهید.
در نهایت باز هم تاکید می‌کنم به زوج‌درمانگر مراجعه کنید. در طی گفتگو نیازها خواسته‌ها توقعات و گله‌ها را بیان می‌کنید، حتی راهکار را هم خودتان می‌سازید و برای بهبود شرایطتان تلاش می‌کنید.

موفق باشید
 

نسخه چاپی