ر.ع

ارتباط بدشوهرم با من و دخترم

ر.ع ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 36 ساله )

شوهرم با من و دختر نوجوانم رفتار خوبی نداره و ‍‍‍‍الکی برای لباسش گیر میده و بیش دخترم حرفهای بی ادب میزنه و بخاطر این موضوع خیلی داغونم ممنون میشم راهنماییم کنین


مشاور: زینب علی پور

با سلام به شما دوست عزیز:

نوجوانی یکی از دوران سخت زندگی برای یک یک انسان می باشد زیرا دقیقا زمانی است که کودکی و بزرگسالی نوجوانان می دانند که واقعاً بزرگ شده یا هنوز کودک است زیرا برخی از توقعات خانواده یا اطرافیان به گونه ای او به  گونه ای که حس می کند بزرگ شده است. اما در برابر برخی از کارهایش حس کودکی به دست می دهد، زیرا بارها شنیده است که این کار برای تو زود می باشد علاوه بر آن دوران نوجوانی یک انسان دچار تحولات جسمی فراوانی می شود که در دختران شروع قاعدگی همراه می باشد دوران نوجوانی دوران تحول و تغییرات فراوان است و بسیاری از نوجوانان از لحاظ روحی و روانی دچار یک سری مشکلات می ‌شوند و روحیه ای حساس پیدا می کند دوران نوجوانی از آن لحاظ بسیار با اهمیت است که با سلامت عبور کردن از این دوران بقیه عمر انسان را تضمین می کند زیرا بسیاری از انسان‌ها در این دوران است که به دنبال اعتیاد و بزهکاری می رود.

شما به عنوان یک مادر مسئولیت بسیار زیادی در قبال نوجوان خود دارید اگر همسر شما نوع برخورد ش با دختر گلتان می باشد شما باید او را متوجه کنید که دست از این کارهایش بردارد.

نوجوان در این سن نیاز به خودنمایی دارد و اگر بخواهید هر لحظه به لباس یا به نوع پوشش او تذکرات بیجا داد فقط او را از خود دور کنید البته این بدان معنا نیست که اصلاً به نوجوان هیچ تذکری داد چرا آنها در این سنین نیاز به راهنمایی های زیادی دارد فقط نوع بیان ما باید کاملاً دوستانه باشد شما باید این را به همسرتان متذکر شوید وقت مناسبی را انتخاب کنید که همسرتان خسته نباشد یا حال خوبی داشته باشد آن گاه در این رابطه با او صحبت کنید تمام جوانب یک نوجوان را برایش بازگو کنید البته نوع سخنان شما هم نباید به‌گونه‌ای باشد که حالت سرزنشی یا انتقاد و با منطق را متوجه این کار اشتباه کنید‌.

سعی کنید مطالعات خود را در این زمینه بالا ببرید تا راحت تر بتوانید همسر خود را قانع کنید. در این رابطه از کتاب های روانشناسی استفاده کنید.

وقتی شما بتوانید به همسر خود نزدیک شوید به راحتی می توانید او را در این زمینه بهتر متوجه کنید با خود خوری کردن راه به جایی نمی رود اگر واقعاً می ‌خواهید به هم به دخترتان کمک کنید به همسر خود محبت با محبت او را متوجه کنید که دچار اشتباه شده است مطمئن باشید همان اندازه که شما دخترتان را دوست دارید او هم به عنوان یک پدر به او علاقه دارد و فقط آگاهی از این موضوع ندارد که چگونه با یک نوجوان برخورد کند.

همچنین با دختر گلتان صحبت کنید و او را دلداری دهید، صحبت و گفت و گو خود را با او بیشتر کنید، به درد دل های او گوش فرا دهید، هیچ گاه نزد او از پدرش بد گویی نکنید زیرا او به همان اندازه که به شما نیاز دارد به محبت پدرش هم نیاز دارد پس تمام سعی کنید که میان آن دو رابطه خوبی برقرار کنید.

نسخه چاپی