ناشناس

بخاطر مسائل کوچیک زود گریه م میگیره، چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 23 ساله )

سلام. من ۲۳ سالمه. توی ۱۵ سالگی به خاطر سوءتفاهم خانواده ام که فکر کردن با یک پسری رابطه جنسی داشتم. کلی کتک خوردم و مورد ازار قرار گرفتم. ولی من واقعا هیچ رابطه ای نداشتم. از اون به بعد روحیه ام خیلی ضعیف شد و سعی کردم با درس خوندن پوشش بدم ولی باز هم سر مسائل کوچیک زود گریه ام میگیره. نمیدونم باید چیکار کنم؟


مشاور: مشاور راسخون

سلام همراه گرامی
دوست عزیز قابل درک هست که این موضوع باعث ناراحتی شما شده اما باقی ماندن در خاطرات تلخ و تاریک گذشته، جز ناراحتی هیچ دستاوردی برای شما نداردو زمینه بروز افسردگی، وسواس... را فراهم میکند و تا کی می خواهید فرصت‌های رشد و شکوفایی خود را در حسرت گذشته از دست بدهید؟ اشتباهاتی که والدین شما انجام دادند ناشی از ناآگاهی آنها و می‌تواند دنباله سیکل والدگری اشتباهی باشد که خود انها تجربه کردند. 
​​پدر و مادر شما هم انسان‌هایی هستند با محدودیت‌های زیاد و ممکن است در زندگی تصمیمات اشتباهی  بگیرند، آسیب ببینند و متقابلا آسیب بزنند و اگر د‌وست دارید در مسیر درمان و التیام زخم‌های ناشی از بدرفتاری والدینتان حرکت کنید. باید این واقعیت را بپذیرید که الان شما مسئول زندگی خود هستید و میتوانید در جهت شکوفایی استعدادها و رسیدن به هر آنچه آرزوی آن را داشتید حرکت کنید و بخشش پدر و مادر، راهی هست که که آینده ای زیباتر را پیش روی شما قرار میدهد و لطفی هست که به خودتان می‌کنید. برای اینکه به آرامش و رضایت برسید و انرژی زیادی که روزانه صرف کینه ورزی، مرور خاطرات گذشته و ماندن در موضع قربانی می‌شود را میتوانید در مسیر رشد و قدرتمند شدن هدایت کنید. 

 دوست عزیز اگر نمیتونید از طریق گفتگو و ارتباط موثر با پدر و مادرتان صحبت کنید تمام هیجانات منفی خود را نسبت به پدر و مادرتان که تجربه کردید بنویسید و با این کار تخلیه هیجانی صورت می گیرد. یا اینکه در یک محیط آرام چشمهایتان را ببندید و چند نفس عمیق بکشید و مجسم کنید که مثلا پدر و مادرتان روی یک صندلی خالی جلوی شما نشسته اند بعد چشمانتان را باز کنید و با صندلی خالی حرف بزنید. احساسات خود را ابراز کنید. و می توانید صدایتان را بلند کنید و هر طور که دلتان خواست حرف بزنید. می توانید با صدای بلند از انها انتقاد کنید و رفتارشان را زیر سؤال ببرید و هر جا احساس کردید دچار احساسات ناخوشایندی شدید به صحبت خود پایان بدهید و  این کار را چند بار  ادامه بدهید تا از احساس خشمتان نسبت به آنها کاسته شود. عاشق خودت باش و از صمیم قلب خود را دوست داشته باشید و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و با تاکید بر روی نقاط مثبت نقاط ضعف خود را که ناشی از باورهای منفی در خود هست را از بین ببرید و آنها را با باورهای قدرتمند جایگزین کنید.  و در نهایت به شما توصیه میکنم مهارت های زندگی را بیاموزید. مهارت ارتباط موثر، ابراز وجود، حل مسئله و... 
موفق و پیروز باشید
 

نسخه چاپی