صادق یزدانی

ترنس

صادق یزدانی ( تحصیلات : راهنمایی ، 16 ساله )

سلام من پسر هستم و میخواهم بدونم ترنس هستم یا نه الت تناسلی مرد را دارم همه چیم شبیه پسراست اما در کودکی لباس زنانه میپوشیدم اما الانه نه حتی از اون کارا بدم میاد و دوست دارم هیکل مردونه داشته باشم و من اکثر اوقات عاشق پسرها میشوم اما خیلی طول نمی‌کشد عاشق دخترهم میشوم هیچوقت دوست ندارم زن باشم دوست دارم مرد باشم به نظر شما شخصیت من مرده یا ترنس


مشاور: الهه سادات صالحی


سلام دوست عزیز 
سپاس از همراهیتون و اینکه مارو محرم راز خودتون دانستید 
با اطلاعات اندکی که از خودتون برای ما نوشتید به طور قطعی نمی توان نظر داد ولیکن من توضیحی کلی به شما می دهم.تصورم این است که پاسخ خود را دریافت خواهید کرد .
توجه شما رو به نظریه ی اقای یونگ جلب می کنم که در مورد کهن الگو ها و در مورد شخصیت نظریه پردازی کردند .
ایشون معتقد بودند که هر فردی در درون شخصیت خود دو کهن الگو به نام های انیما و انیموس دارد.یعنی یک شخصیت زنانه و یک شخصیت مردانه در درون هر فرد وجود دارد . .که شکل گیری اونها توسط محیط و اطرافیان فرد به طریق ناهوشیار صورت می گیرد و رشد می کند .افراد بر اثر روابطی که با نزدیکانشان داشتند یک سری الگو برداری هایی از اون اطرافیان داشته اند .که جزئی از شخصیت و منش اونها شده است .مثلا مردهایی رو دیده اید که ظریف طورند ..به کارهای زنانه علاقه ی بیشتری نشان می دهند .در منزل به انجام کارها رغبت دارند .به طراحی می پردازند .به معاشرت با خانم ها تمایل بیشتری دارند .مهربان ترند .اینها از ارتباط با خواهر و مادر و خانم های اطرافشان به هنگام کودکی الگوهایی رو پذیرفتند ..که باعث تفاوت شان با مردهای دیگر شده ..اصطلاحا می گویند آنها انیما ی بالایی دارند .یعنی شخصیت زنانه ی درون شان رشد بیشتری داشته است .
آنها ترنس نیستند .فقط خصیصه های شخصیتی زنانه درآنها رشد بیشتری کرده است .
همین طور بر عکسش هم صادق است .خانم هایی رو دیده اید که قوی هستند .مدیر و مدبر هستند ‌.در جمع مردان ابراز وجود می کنند.و بیشتر تمایل دارند در جمع ها و میهمانی ها با مرد ها معاشرت داشته باشند .از ظرافت های زنانه یا ناز و اداهای مختص زنان بی بهره اند .این ها هم ترنس نیستند .فقط جنبه ی مردانه ی شخصیت شان رشد بیشتری داشته است و اصطلاحا انیموس آنها نسبت به انیمای شخصیت شان بالاتر است و رشد بیشتری داشته است .
این افراد که توصیف شدند با جنسیت خود مشکلی ندارند و هویت جنسی آنها و نقش هایشان دچار اختلال نشده است و ترنس هم نیستند .
در نظر بگیرید کودکی که بر اثر اقتضای فرهنگی یا نگاه خانوادگی یا تبعیض جنسیتی  هویت جنسی متفاوت از آنچه هست را تقلید کرده و نشان می دهد .او هم ترنس نیست .زیرا بر اساس منافع و ترجیح خودش آن جنسیتی که ندارد و تنها دوست داشته است، برگزیده است .
ترنس سکشوال ها یا تراجنسی ها از درون پسر هستند در صورتی که اندام جنسی زنانه و ظاهر زنانه دارند .هویت جنسی آنها به صورت واژگان شکل گرفته است .و جسم و ظاهر آنها مانند زندان شخصیت و جنسیت آنها شده است و از اندام جنسی خود بیزارند .و شخصیتی کاملا متفاوت از جنسیت ظاهری شان نشان می دهند .
اینها به دنبال عمل جراحی هستند برای تغییر جنسیت .
البته به این سادگی ها ترنس بودن را قبول نمی کنند .
در قدم اول یک سری آزمایش هایی رو انجام می دهند و همچنین روانشناس و روانپزشکان پس از بررسی های بسیار دقیق به جمع بندی می رسند که آیا شخصی ترنس است یا خیر .
با توجه به توضیحات اندکی که شما در اختیار ما قرار دادید ، به نظر نمی رسد که شما ترنس سکشوال باشید .اگر بر ترنس بودن تان اصرار داشته باشید باید وارد پروسه ی آزمایشات طبی و روانپزشکی شوید تا آنها پاسخی قطعی به شما بدهند .پیشنهاد می کنم قبل از پیگیری آزمایش ها ..با یک روانشناس صحبتی داشته باشید .امید وارم هر انچه به خیر و صلاح شماست همان در مسیرتان قرار گیرد .و عاقبت به خیر شوید .
                                                                                                                                                 در پناه خدای مهربان باشید

نسخه چاپی