ناشناس

آیا خودارضایی بر قد و عضله سازی تاثیر گذار است؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 14 ساله )

سلام. من 14 سالمه و درگیر خود ارضایی هستم میخواهم تر‌ک کنم چکار کنم؟ و یه سوال دیگه اینکه ببخشید ایا بر قد و بدنسازی تاثیر گذار است؟


مشاور: مشاور راسخون

سلام همراه گرامی

با توجه به اینکه شما نوجوان هستید و در بحران بلوغ و افزایش ترشحات هورمونی این سن، بهترین راه یعنی ورزش کردن را انتخاب کرده اید. فعالیت های ورزشی کمک شایانی به مشکلات این سن خصوصا ترک خود ارضایی می کند.

اما همان گونه که پیداست اطلاع دارید که این عمل تاثیر زیادی در کاهش روند رشدی عضلات دارد. بنابراین فعالیت های مناسب می تواند سلامت روانی و عملکرد فیزیکی و کیفیت زندگی شما را تقویت کند؛ اما بالعکس این عادت جنسی ناسالم می تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و سطح هورمون های آنابولیک و اندروژنیک را که در رشد عضلات دخیل هستند کاهش دهد. یکی از جنبه های مهم ارتباط بین عضله سازی و فعالیت های جنسی، وضعیت زینک یا همان روی در بدن است. هر زمانی که ارگاسم اتفاق میفتد، مقداری روی در مایع منی ازاد می شود. روی، یک منبع مغذی بسیار مهم است که برای رشد اسپرم مورد نیاز بوده و هر وقت مقدار نرمال آن کاهش یابد، پیامدهایی خواهد داشت. بنابراین روی نقش مهم و کلیدی در رشد عضلات دارد، زیرا ارتباط تنگاتنگی با سطح کلی تستوسترون دارد. چرا که اگر میزان روی در بدن پایین بیاید، در اینده احتمال کاهش میل جنسی وجود داشته و اتفاق دیگری که می افتد این است که ساختن عضلات کم چرب، با مشکل روبرو خواهد شد. پس بیایید از اکنون تصمیم جدی بگیرید و به خود قول دهید که سختی هایی که در راه ترک خودارضایی متحمل می شوید را تحمل کنید. در ابتدا بررسی کنید و ببینید در چه شرایطی برای این کار تحریک میشوید، سپس ان زمینه ها را از بین ببرید. زمینه هایی مانند تنهایی، لباس جذب، پرسه زدن در کانالهای مستهجن یا دارای نمادهای تحریک‌ کننده و... . حتی اگر لازم است این حتی مدتی از تلفن همراه یا شبکه های مجازی دور باشید. برای تخلیه انرژی خود و کاهش هیجان جنسی، حتما ورزش کنید. به هیچ وجه بیکار نباشید و برای تمام اوقات خود برنامه بریزید. 

گام به گام پیش بروید به این صورت:
- از خداوند عذر خواهی و از او طلب یاری کنید.
- با توجه به اینکه یکی از عوارض خودارضایی کم خونی ست، حتما این مورد را بررسی کنید و فقر اهن را جبران نمایید تا از خمودگی و افسرده حال بودن در ایید.
- حتما ورزش کنید. ورزش های گروهی و حتی حرفه ای را دنبال و از این طریق علاوه بر بازسازی روح و جسم و غلبه بر عوارض موجود، اعتماد به نفس خود را تقویت نمایید. ‌
- کسب و‌ کار و فعالیت اقتصادی را جدی بگیرید و انگیزه فعالیت اجتماعی و خودکارامدی خود را بالا ببرید.
- حتما به یک روانشناس مجرب مراجعه کنید، روانشناسی که بتوانید با او ارتباط موثر برقرار کرده و راهکارهایش را لازم الاجرا ببینید. سفارش این نکته از این جهت است که با توجه به شرایط، کمک تخصصی میتواند ریشه های مشکل را از بین ببرد و از بازگشت انها و یا انتقال به مشکل دیگر جلوگیری نماید.
- و باز هم تاکید می کنم مسئله مهمتر اینکه لازم است شرایط زندگی تان و بسترهای زمینه‌ ساز بررسی گردد که این مورد فقط در سایه مصاحبه و مشاوره حضوری ممکن خواهد بود. 

نسخه چاپی