ناشناس

برادرم محتوای نامناسب از اینترنت جستجو کرده، چیکار باید کرد؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 18 ساله )

سلام خسته نباشید. اول از همه خواهش میکنم راهنمایی کنید. به خدا بابت این موضوع به اندازه کافی ناراحت و افسرده هستم. من خودم ۱۸ سالم هست و برادری دارم که ۱۱ سالشه. برادرم خودش گوشی موبایل نداره ولی جدیدا متوجه شدم که با گوشی بنده و گوشی پدر و مادر محتوای نامناسب سرچ میکنه، کلمه های نامناسب، حتی یکی دو بار هم فیلم دیده بود. من تمام زندگیم داداشمه. لطفا کمکم کنید. این رو هم بگم که من خودمم همسنش بودم این موارد رو سرچ میکردم ولی الان نمیدونم که باید چیکار کنم. نمیدونم طبیعی هست یا نه. نمیدونم چهجوری جلوشو بگیرم. من خودم از این جهت ضربه خوردم که انقد حساسیت نشون میدم. و دوست ندارم برادر خودم هم به این موارد که در اینده به موارد نامناسب تر کشیده بشه. ممنون میشم اگه کمکم کنید. بعد راستی داداشم کلاس پنجم هست و تاجایی که یادم میاد من خودمم همین سن و سال بودم که با این موارد اشنا شدم ولی خب الان برادرم بخاطر کرونا یک سالی هست مدرسه نرفته و نمیدونم که از کجا با این موارد اشنا شده. اصلا هم اهل دوست و اینا نیست و حتی یک بار هم نرفته کوچه که مثلا با بقیه بچه ها بازی کنه و توسط اونا اشنا بشه.


مشاور: مشاور راسخون

سلام همراه گرامی

دوست عزیزم پیامتان را مطالعه کردم و متوجه نگرانی تان شدم. اینکه شما به فکر برادرتان هستید قابل درک هست. 
اول در نظر داشته باشید که همانطور هم که خودتان گفتید و خودتان هم تجربه کردید کنجکاوی در این سن نسبت به مسائل جنسی ممکن است از طریق صحبتهای دوستان و... اتفاق بیفتد. با دسترسی به فضای مجازی و شبکه ها و پیج ها و کانالهای مختلف و... ممکن است ایشان کنجکاو شده و شروع به سرچ کردن و کنجکاوی کرده باشند. در اینجا شما میتوانید با زبان دوستانه و صمیمانه ایشان را از خطرات رفتارهایشان اگاه کنید. و بسیار خوب هست که این مساله از طریق والد همجنس (پدر) و یا فرد همجنسی که ارتباط خوبی با برادرتان دارد مطرح شود و در نهایت میتوانید از مشاور کمک بگیرید تا با استفاده از روشهای خاص و مفید و موثر این مساله حل کنند.

در نظر داشته باشید که تنبیه، دعوا، پرخاشگری و سرزنش تاثیر معکوس و مخرب در ارتباط بین اعضای خانواده و گرایش بیشتر برادرتان به سمت دنیای مجازی و شبکه های مجازی و... خواهد داشت. پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با فعالیتهای سازنده و مفید مثل ورزش و تفریحات سالم بسیار مفید است.

لازم است قوانین مفید، قابل درک و منصفانه ای در منزل وجود داشته و جریمه مناسبی هم برای تخطی از قوانین از قبل وضع شده باشد. نظارت مفید و موثر و غیرمحسوس بر محتوای در دسترس کودکان و نوجوانان هم لازم الاجراست.
در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید و یا به روانشناس مراجعه داشته باشید.

نسخه چاپی