ناشناس

از همسرم توقع زیادی دارم" چیکار کنم نمیتونم جلوی خودم رو بگیرم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 30 ساله )

از همسرم توقع زیادی دارم. با اینکه میدونم زیاده. انتظار دارم زود بیاد خونه و تا وقتی توی خونه هستش به من کمک کنه. چیکار کنم نمیتونم جلوی خودم رو بگیرم؟


مشاور: سیده نرجس رضایی

سلام همراه گرامی

اگر چه سوالتان را بسیار کوتاه و مختصر عرض کردید، بنده هم چاره ای جز این که خلاصه وار عرض کنم ندارم. خوب است که نسبت به افکار خود، آگاهی دارید. البته نمیدانم این خوداگاهی صرفا در حد افکار است و یا شامل رفتار هم می شود. منظور اینکه ایا توقعتان را بیان هم می کنید و اگر بیان می کنید به چه صورت؟

توقع زیادی یی که فرمودید یک نوع زیاده خواهی و زیاده خواهی نوعی خودخواهی است و خودخواهی یعنی نشانه ی ضعف افراد... بنابراین نیاز است روی اعتماد بنفس خود کار کنید. چرا که تحقیقات نشان داده مردها از زن قوی و دارای اعتماد بنفس بالا خوششان می اید. تا می توانید خود را متکی بار نیاورید و روی استقلالتان کار کنید. نه به این شکل که خود را مستقل کنید. به این صورت که زمان تنهایی و اوقات فراغت شخصی تان را مدیریت کنید. اینکه فرمودید چگونه جلوی خودم را بگیرم نشانه ی خوبی است، یعنی شما دنبال حل مسئله هستید. اما خوب است بدانید این عدم خودمهارگری یک شبه ایجاد نشده است که یک شبه هم از بین برود. اگر بخواهیم ریشه ای به این موضوع نگاه کنیم ممکن است سر از تجارب کودکی، محیط زندگی، فرهنگ و... شما در بیاوریم. بنابراین لازم است در این باره بیشتر توضیح دهید. چرا که با علت یابی و کشف ریشه ی مشکل، به 50درصد مسیر درمان کمک می کنید.

موفق باشید

نسخه چاپی