ناشناس

همسرم می گه برو درخواست طلاق بده، چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 26 ساله )

باسلام خسته نباشین من 26 سالمه 9 ساله ازدواج کردم یه پسر هفت ساله دارم الانم دوماهه باردارم همسرم ازروز اول دست بزن داره به خودم پسرم اصلا ارزش قائل نیس حرف حرف خواهرش ومادرش هس رفیق بازه خونه مجردی داره دوساله .اصلا به من ازلحاظ مالی نمیرسه پسرم افسردگی گرفته بس که شوهرم دعوا میکنه دادمیزنه فحش میده کتک میزنه میندازه بیرون ازخونه .الانم میگه بچه روسقط کن ودرخواست بده بیام طلاق بدم ولی خودش درخواست نمیده توافقی هم نمیاد وخرجی اصلا نمیده به سختی دارم میگذرونم نگران پسرم هستم خواهش میکنم کمکم کنین چکارکنیم با این شرایط بمونم بسازم یا برم درخواست بدم


مشاور: زینب علی پور

با سلام به شما دوست عزیز:

بیش از نیمی از زنان کشور ما تجربه یک بار کتک خوردن از مردان را دارند. و متاسفانه مساله ای شایع تبدیل شده است.

پرخاشگری و کتک زدن در مردان علت های گوناگونی دارد، برخی از مردان توانایی کنترل خشم خود را ندارند و دست به کتک زدن می زنند.
 

یکی از علت های این کار اختلالات شخصیتی و حالات روان پریشی او می باشد. گاهی اوقات از تربیت خانوادگی فرد به گونه ای بوده که به این صورت عمل می کند. از دیگر عوامل کتک زدن مرد نداشتن اعتماد به نفس است. و البته موارد دیگر که جای بحثش در اینجا نیست. 
 

کاش قبل از ازدواج درست تصمیم می گرفتید و تحقیق کافی در مورد ازدواج می کردید، الان هم که شرایط برای شما سخت شده باید دنبال راه چاره بود که بهترین تصمیم را بگیرید که کمترین آسیب را به شما و فرزند گلتان برسد.
 

طلاق می تواند راه حل مناسبی برای حل مشکلات شما باشد، اما قبل از آن باید درست فکر کرد، چون خود طلاق هم آسیب های دیگری برای شما خواهد داشت. کمی تلاش کنید برای حفظ زندگی بعد اقدام به طلاق کنید و طلاق را در مرحله آخر قرار بدهید:
 

اول؛ در مرحله اول باید خونسردی خود را حفظ کنید و آرامش داشته باشید.
 

دوم، سعی کنید وارد بحث و دعوا با او نشوید.
 

سوم؛ در جایی قرار بگیرید که کمترین آسیب به شما برسد.
 

چهارم؛ کودکتان  را از محل بحث و دعوا دور کنید و نگذارید شاهد بحث و مشاجره  شما باشد.
 

پنجم؛ سعی کنید اطلاعات حقوقی خود را بشناسید و مطالعات خود را در این زمینه بالا ببرید. او می خواهد شما خودتان تقاضای طلاق بدهید که حق و حقوق به شما ندهد. وقتی قبل از هر اقدامی اطلاعات شما بالا باشد، می توانید درست تصمیم بگیرید که هیچ حقی از شما و کودکان ضایع نشود.
 

ششم؛ با فردی مطمئن از اعضای خانواده صحبت کنید، از او کمک بخواهید، هم شما را راهنمایی کند هم اگر می تواند کمی همسر شما را نصیحت کند. یا می توانید از یک روانشناس خوب استفاده کنید تا راه حلی برای شما پیدا کند.
 

هفتم، دنبال یک کار نیمه وقت که بتوانید آن را در منزل انجام بدهید مثل خیاطی یا بسته بندی در منزل انجام دهید که بتوانید مقداری مشکل مالی خود را حل کنید.
 

هشتم؛ باید قبل از بارداری به فکر بودید، و در حال حاضر هم سقط جنین کار اشتباهی است و گناه بزرگی دارد.
 

نهم؛ لازم نیست که بسوزید و بسازید چرا که تحمل وضعیت اگر برای شما قابل تحمل شود، باید به فرزند خود توجه کنید و راه درست را انتخاب کنید.
 

گاهی اوقات می توان به مرور مردی را که دارای چنین اخلاقی است را عوض کرد، هر مردی هر چقدر سخت و بی رحم باشد باز یک نقطه ضعفی دارد که این توانایی زن است که آن را کشف کند و با سیاست های زنانه خود آن را مهار کند، شما هم با وجود مشکلات بی شماری که در زندگیتان است اما با امید به خدا و صبر و گذشت می توانید آن را سپری کنید.

در پناه خداوند مهربان باشید...

نسخه چاپی