ناشناس

در مورد روش های ترک خود ارضائی و افزایش قد راهنماییم کنید.

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 14 ساله )

سلام پسری 14 ساله هستم. قدم 164هست. از اخرین باری که اندازه گرفتم یعنی 6 ماه پیش همینقدر مونده. متاسفانه از کلاس سوم هر روز خود ارضائی میکنم. بعضی اوقات در روز به 4 و 5 بار هم رسیده. خیلی نگران این هستم که خود ارضائی روی رشد قدم تاثیر گزاشته باشه .اگر میشه در مورد روش های ترک خود ارضائی و افزایش قد راهنمایی کنید. همینطور یک داروی تقویتی هم معرفی کنید. در ضمن قد پدرم 180 و قد مادرم 160هستن. با تشکر


مشاور: سیده نرجس رضایی

سلام همراه گرامی 

نگرانی شما قابل درک هست اما در این مسیر نیاز است که حتما شما به متخصص غدد مراجعه کنید تا صفحه رشدی شما بررسی شود و اگر هنوز صفحه رشدی شما باز باشد به شما کمک شود تا بهترین مسیر برای رشد قدی را طی کنید. اما در مورد اینکه خودارضایی می تواند بر رشد قدی تاثیر داشته باشد یا نه" یک سری نظریه ها وجود دارد. اما اینکه هنوز تحقیق علمی کامل صورت گرفته باشد وجود ندارد. این نظریه ها بیان می کنند که نوجوان برای رشد قدی نیاز به سلامت جسمی و روحی بهتر و همچنین شرایط بدنی و ایمنی بیشتر دارد. خودارضایی بیش از حد انرژی شما را می گیرد. فردی که درگیر خودارضایی مکرر است احتمال دارد که در طول روز بیشتر احساس خستگی و سستی کند. این یک اثر خودارضایی است که اگر بیش از ۳-۵ بار در روز انجام شود خود را نشان می دهد و مانع از انجام فعالیت های روزانه می شود. در سن نوجوانی به دلیل تجربه تازه این نیازها ممکن است که نوجوان بیش از اندازه جذب این نیاز شود مخصوصا اگر عوامل محیطی نیز تحریک کننده این نیاز باشند. پس به صورت کلی برای نتیجه گیری بهتر نیاز است که موارد زیر را رعایت کنید:
داشتن برنامه روازنه، چرا که بیکاری، تنهایی و نداشتن برنامه باعث می شود که شما تمرکز بیشتری بر این نیاز و عمل خودارضایی داشته باشید و تمایل به تکرار نیز افزایش یابد. چون ذهن به صورت کامل بر این احساسات تمرکز دارد. با توجه به میزان بالای خودارضایی نیاز است که شما در برنامه خود در اول هفته ای یک بار برای خودارضایی وقت مشخص کنید. زمانی که شروع و پایان آن مشخص باشد و از عوامل محرک نیز استفاده نشود. به مرور نیاز است که این عمل خودارضایی به دو هفته و بعد ماهی یک بار اختصاص یابد و در آخر ترک کامل... از ورزش غافل نشوید و دوستی تان با خدا را بیشتر کنید.

نسخه چاپی