ناشناس

نمیخوام زندگی م رو از دست بدم" چه کار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 20 ساله )

سلام خسته نباشید. من۲۰سالمه و نامزدم۳۰سالش. الان حدود ۹ ماهه نامزدیم و چند روز دیگه عروسیمونه. من نمیتونم حرفامو راحت به نامزدم بگم. از واکنشش میترسم.
یه جورایی نامزدم با رفت و امد به طرف خانواده ی من مشکل داره. مثلا اگه جایی مهمونی دعوت بشه نمیره و یا اینکه مثلا اگه ما یکی از فامیلامونو دعوت کنیم و اون رو هم دعوت کنیم اگه مامانشو دعوت نکنیم نمیاد چون پدرش فوت کرده و الان با مامانش زندگی میکنه و قراره بعد از عروسی هم با مامانش زندگی کنیم. من سر همین رفت و امدش هم از طرف خانوادم و هم از طرف خودش اذیت میشم. علاوه بر رفت و امد هر حرف و رفتار خانوادم باعث ناراحتیش میشه و از دست خانوادم دلخور میشه. نمیدونم چیکار کنم میترسم این مشکلات بزرگتر شه و بعد عروسی به خونه ی پدرم رفت و امد نکنه و نزاره باهاشون ارتباط برقرار کنم. یا مثلا هر کاری اشتباهی کرده باید حق رو به اون بدم و اگر من از دست خودش یا خانوادش دلخور شم بهم حق نمیده و میگه تو نباید این چیزا رو به دل بگیری در حالی که خودش هر چیز کوچیکی رو به دل میگیره و ناراحت میشه و قهر میکنه. ممنون میشم اگه سریع جواب بدین که باید چیکار کنم من عاشقش هستم و زندگیمو دوست دارم و نمیخوام این چیزا باعث از بین رفتن زندگیمون بشه.


مشاور: سیده نرجس رضایی

 سلام همراه گرامی

دوست عزیز پیام شما را خواندم، نگرانی شما قابل درک می باشد اما باید بدانید دوران نامزدی برای همین است که نسبت به هم شناخت کافی و درست پیدا کنید. اول باید خودتان و معیارهایتان را بشناسید و معیارها برای شما به ترتیب اولویت مشخص باشد و همچنین دلیل ازدواج خود را مشخص کنید. در واقع همسر آینده‌ تان را بر اساس خواسته‌ها و موقعیت فعلی خود تصور و به رایج‌ ترین معیارها توجه کنید. به رفتار، افکار و اعمال نامزدتان توجه کنید و در نهایت جمع بندی وضعیت و گرفتن تصمیم نهایی است. تمام نظرات و تفکرات را کنار هم بچینید و جنبه‌های مثبت و منفی ازدواج با این فرد را با هم مقایسه کنید و سپس با ارزیابی درست آنها تصمیم درستی بگیرید. به این نکته هم توجه داشته باشید موضوعاتی که مطرح کردید موضوعاتی نیست که با ازدواج برطرف شود و بهتر است قبل از ازدواج به آنها دقت کنید. بهتر است به صورت حضوری برای بررسی دقیق به روانشناس مراجعه کنید تا این موضوعات به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد و با همسرتان نیز صحبت شود اینکه دلیل ایشان از رفت و آمد نکردن با خانوادیتان چیست یا اینکه کلا از اینگونه مهمانی ها کناره گیری دارند؟ میزان وابستگی ایشان به مادرشان به اندازه ای است که بتواند بر روابط شما در آینده و در زمان فعلی تاثیر بگذارد؟ توقعات ایشان از خانواده شما چیست که باعث دلخوری مداوم ایشان می شود؟ سبک رفتاری هر یک از شما در زمان بحث و مشکلات چیست؟ و بسیاری از مسائل دیگر که نیاز دارد بررسی کامل شود. پس مشاوره پیش از ازدواج را حتما داشته باشید تا دقیق تمام مسائل بررسی گردد و سپس تصمیم بگیرید. 
موفق باشید

نسخه چاپی