ناشناس

خیلی بی ثباتم. چیکار کنم درست بشه این رفتارم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 26 ساله )

سلام. 26سالمه دوستان و رفتار ثابتی ندارم. یه مدت تریپ مذهبی میگیرم یهو به سرم میزنه میرم تو فاز دیگه. اخلاق ثابتی ندارم سیگار میکشم. دوستای قدیمیم به عنوان یک آدم خیلی شوخ میشناسنم هر کاری میکنم برمیگردم سر خونه اول. باید چیکار کنم رفتارم اونی که میخوام باشه؟ تو رو خدا کمکم کنید.


مشاور: سیده نرجس رضایی

سلام همراه گرامی

در وهله ی اول باید بدانید فقط فکر کردن به تغییرات کافی نیست و اینکه دوست دارید تغییر کنید و ثیپ شخصیتی ثابتی داشته باشید ولی تغییر لاین می دهید چون فکر میکنید نمیتوانید کاری انجام بدهید و هیچ چیز قابل تغییر نیست. بهتر است با خودتان رو راست باشید و از خود بپرسید الان چگونه هستم؟ و دوست دارم چگونه باشم؟ آیا به خاطر خودم می خواهم تغییر کنم؟ چون تیپ شخصیتی که دارم را به عنوان مانعی برای پیشرفت خود می بینم؟ اما ترس دارم از تغییر کردن؟ یا اینکه دوست دارم بخاطر دیگران تغییر کنم؟ با آگاهی از این موضوع و شناخت ارزش های خود؛ با توانایی بیشتری به سمت تغییر حرکت کنید و اگر دوست دارید شوخ طبعی را در خودتان پرورش بدهید یا تیپ مذهبی و یا...
بهتر است ببینید چه چیزهایی را در این افراد تحسین می‌کنید و اگر دوست دارید تغییراتی در رفتارتان بوجود بیاورید باید ظاهرتان هم متناسب با تغییرات درونتان باشد. اگر چه برای شروع لازم نیست تغییرات خیلی چشم گیر باشد اما بهتر است قدم های هر چند کوچک بردارید و سعی کنید میان انتظاراتی که از خود دارید و واقعیت موجود تعادل برقرار کنید و زمانی که عادات اولیه خود را تغییر دادید و دوستانتان سرگرمی ها و رفتارهای روزانه و برخوردهای اجتماعی شما تغییر کرد با جسارت بیشتر تغییرات را دنبال کنید و تلاش کنید با من جدید خود خو بگیرید و به سرگرمی ها و محیط های قبلی و ویژگی های نامطلوب فکر نکنید و رفتارهای جدید و افراد و فعالیت های جدید را وارد زندگیتان کنید. اگر چه اوایل ممکنه بخاطر تیپ شخصیتی جدید اطرافیان درباره شما کنجکاوی کنند و به چشم بیایید اما نباید بخاطر این موضوعات ناامید شده و عقب نشینی کنید. در عوض به کار خود ادامه دهید که این تغییرات برای همه عادی شود و لزومی ندارد شما به همه پاسخگو باشید.

یادتان باشد هیچ کس کامل نیست. مهم این است که چقدر برای بهتر شدن و رشد شخصیتی تلاش می کنیم.

موفق و پیروز باشید 

نسخه چاپی