ناشناس

از یک پیج اینترنتی خرید کردم،کلاهبرداری کرد چطور شکایت کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 36 ساله )

با عرض سلام و احترام، وقتتون بخیر. بنده کارم فروش لباس لب جاده هست.هر بار تعداد کمی لباس لباس میخرم و لب جاده میبرم و میفروشم.
چند وقت پیش یک کانال تلگرامی پیدا کردم که لباس عمده میفروخت، از اونجا که آدم محتاطی هستم، بالا تا پایین کانال رو کامل بررسی کردم فاکتورهای باربری و تیپاکسی که تو کانال گذاشته بود همه رو تو سایت تیپاکس هم بررسی کردم بارها به مقصد رسیده بود و نام فرستنده هم با نام کارت بانکی صاحب تلگرام یکی بود، خلاصه به طرف سفارش دادم و بعد واریز پول گفتن فردا صبح ارسال میکنن، دو روز شد هر بار که زنگ میزدیم میگفتن ارسال کردم بعد که دید زیاد مسر هستیم هر دوتا خط تلفنهاشو از دسترس خارج کرد، عکسهای خودشو از روی پروفایل تلگرامش پاک کرد و دیگه نه با تلگرام و نه با تلفن جوابمو نداد.

ایشون یا ناشیه یا اینکه پشتش به جایی گرمه، چون آدرس مغازه هم به من داد، من هم از طریق یک دوست مغازه قبلیش و شماره دوستش رو پیدا کردم گه صاحب مغازه گفت از اینجا رفت، به دوستش که پیام دادم هم گفت قبلا همسایه مغازه من بود!

الان من امیدی برای شکایت دارم؟ مبلغ کلاهبرداری یک میلیون و هشتاد و چهار هزار تومان هست.

ناگفته نماند چون ترسیدم کانال و آیدیشو پاک کنه، از ابتدای پست کانالش تا انتها و از پروفایلش که با من چت کرد فیلم و عکس گرفتم، جالب اینه فکر کرد عکس و فیلمش. پاک کرده، اما پستهای ابتدای کانالش هم عکس، هم فیلم و هم شماره هاش هست، با همون شماره ای که 2بار به من پیامک داد.
صداشم که با من تو چت صحبت کرد دارم.

من همش فکر میکنم اگه بخوام شکایت کنم باید بیشتر از مبلغ کلاهبرداری شده خرج کنم و بجای اینکه چیزی به من برسه بیشتر باید از جیب بدم؟ درسته؟
میشه راهنمایی کنید؟
مبترسم بعد شکایتم یک وقت دادگاه استان کلاهبردار بخواد من برم، من هم مشکل دارم در مسافرت

میشه راهنماییم کنید؟


مشاور: فاطمه سادات میرامامی

سلام دوست عزیز

نگران نباشید.احتیاج نیست شما برای رسیدگی به شکایت مجبور به مسافرت یا ازدست دادن  مبلغی شوید 4 راه برای رسیدگی مشکل شما وجود دارد.

1.مراجعه به دادسرای جرایم اینترنتی .  دادسرا بررسی می کند و در صورت نیاز به پلیس فتا ارجاع می دهد.

2.مراجعه به سایت پلیس فتا .کافی است  روی گذینه ارتباط مردمی کلیک کنید، شرح شکایت و شماره تماس و اطلاعاتتان را بدهید خود پلیس فتا با شما تماس خواهد گرفت و پی گیری لازم را انجام می دهد.

3.مراجعه به دفتر خدمات قضایی (هم مشاوره کامل در این خصوص به شما می دهند هم مدارک شما را به دادگاه ارجاع داده و رسیدگی قضایی را شروع می کنند.)

4.مراجعه به سایت نماد اعتماد الکترونیک enamad.ir

مجازات کلاه بردار اینترنتی ، یک سال تا سه سال حبس، رد مال به صاحب مال، جزای نقدی معادل مال ماخوذه.

موفق باشید

نسخه چاپی