Sina

خواهرم به دنبال دوستی با جنس مخالف است، چه کنم؟

Sina ( تحصیلات : دیپلم ، 26 ساله )

با سلام آقایی۲۶ساله و مجرد هستم یه برادر ۲۲ویه خواهر۱۸ساله دارم

هرسه با هم تنها زندگی میکنیم و بیشتر مسئولیت زندگی رو دوش منه

الان بیشتر نگران خواهرم هستم اکثر اوقات بهم دروغ میگه بارها باهاش صحبت کردم سمت جنس مخالف نره با آرامش و کاملا منطقی. اما میگه چشم دوباره کار خودشو میکنه.

تو درسش به شدت افت کرده درحالی که دانش آموز خیلی زرنگی بوده رابطش با من و اون یکی برادرش خوب بود اما مدت ها میشه که میره تو اتاقش و درو میبنده بی احترامی میکنه داد میزنه قرار میزاره میره بیرون با دوستاش نوع تیپش تغییر کرده

بارها واقعا صحبت کردم با خودم بردمش گشت و گذار تفریح کلی کادو هر چی خواسته خریدم ولی تاثیر نداشته

نمیدونم واقعا چه تنبیهی مناسبشه اصلا میترسم تنبیهش کنم بدتر بشه

لطفا راهنمایی کنید🙏🏻از راه تنبیه وارد بشم چه تنبیهی در نظر بگیرم یا چی؟🙏🏻


مشاور: زینب علی پور

با سلام، 
همراه گرامی راسخون؛ اینکه خواهر شما در این سن تمایلش به جنس مخالف بیشتر شود چیزی است که در این سن در اکثر دختران دیده می شود. اما نوع برخورد شما باید چگونه باشد و چه عکس العملی داشته باشید مهم است تا نشان دهید کانون محبت، خانواده است و نه بیرون از خانواده. او باید به این اعتماد  برسد که محبت واقعی را در کانون خانواده تجربه می کند. 

طبق آنچه در مساله آمده جای مادر در این خانواده خالی است، پس خواهر شما از این بهره، بی نصیب است و دنبال کسی است که جای محبت او را پر کند، درست است شما فرمودید که با او بیرون می روید یا به او محبت می کنید اما کافی نبوده است که این کار را که مورد پسند نیست ادامه داده است. 

نباید هیچ وقت او را به چشم گنه کار ببینید و در صدد تنبیه او باشید، اول باید دید او را باز کنید و از عواقب کارش او را آگاه کنید.  این طور نباشد که بنشینید دو ساعت حالت تحکم او را ماخذه و سرزنش کنید. یکی از راه هایی که می توانید انجام دهید این است که او را به کلاس های جنبی که مورد علاقه اش است بفرستید به طوری که وقت آزاد او کم شود یا کتاب ها و رمان های جذاب برایش تهیه کنید. با هم بنشینید فیلم ببینید. 

اگر باز هم این کار او ادامه دار شد، می توانید به او بگویید که می خواهید این فرد را ببینید و با او قرار بگذارید یا از او بخوهید اگر واقعا با این پسر قصد زندگی دارد برای خواستگاری اقدام کند. سعی کنید مستقیما با این کار او به مخالفت نپردازید، با عمل و با به چالش کشیدن برخی رفتارهای او، نشان دهید که راه را اشتباه می رود، هیچ گاه با حالت عصبانیت و خشم با او درباره این مساله صحبت نکنید.

وقتی قرار است با او صحبت کنید دست او را در دست خودتون قرار دهید که احساس داشتن پشت و پناه کند. برای او درباره ارزش زن و جایگاه والای یک زن با شاهد مثال از حضرت زهرا سخن بگویید. از این موضوع بگویید که دوستی در خیابان یعنی کم کردن ارزش زن، لگد کردن مقام زن، سعی کنید گونه ای زن بودن او را به تصویر بکشید که احساس غرور کند و آرام آرام پیش بروید تا واقعا از ته دل به یقین برسد که این کار اشتباه است.

فراموش نکنید مسولیت او بر دوش شماست، بیشتر با او وقت بگذرانید و با یک یا دو بار بیرون رفتن، نزد خود نگویید بردمش بیرون، پس برای او وقت کافی می گذارم، او هر لحظه نیاز به توجه و محبت و مراقبت دارد. علاوه کارهای بالا خودتون هم برایش دعا کنید

در آخر باید بگویم حتما از یک مشاور خبره برای کمک به خودتان استفاده کنید تا به مرور روابط خود را خواهرتان ترمیم کنید
در پناه خداوند مهربان باشید...

نسخه چاپی