ناشناس

ضعف در درس ریاضی

ناشناس ( تحصیلات : ابتدایی ، 13 ساله )

سلام و وقت بخیر
من دانش آموز پایه هفتم هستم
سال قبل به بهانه ی آسون بودن برای درس ریاضی به اندازه کافی وقت نگذاشتم و تمرین نکردم و امسال ریاضی ام ضعیف شده در حالی که در سال های قبل خیلی برام قابل درک و شیرین بود. همچنین از ابتدای سال تحصیلی تا الان تلاشی براش نکردم و مطالبی که باید تمرین کنم خیلی زیاد هستن و من اصلا انگیزه ی لازم رو براش ندارم. درضمن اصلا نمیدونم به چه شیوه ای میتونم در درس ریاضی پیشرفت کنم. میشه لطفا راهنماییم کنید؟


مشاور: فاطمه سادات زاهدی

سلام دختر گلم  

خوشحالم که در این مسیر کنارت هستم

چقدر خوب که صادقانه گفتی ،" به خاطر آسان بودن درس ریاضی ؛ خیلی برایش وقت نگذاشتم" و اینکه از اول سال تحصیلی تا الان تلاشی نکرده ای " ؛  خیلی نگران نباش چرا که زمان خیلی زیادی از شروع سال و پیشرفت درس ها نگذشته است ، همین امروز هم می توانی استارت بزنی .

برای اینکه یک شروع خوب و یک ادامه پایدار داشته باشی این نکته ی مهم را مدنظر قرار بده که براساس توانایی و ظرفیت وجودی خودت روزانه تلاش کن و از خودت انتظار غیر واقعی نداشته باش.

برای اینکه بتوانی در درس ریاضی پیشرفت خوبی داشته باشی ، پیشنهاد می کنم یک مرور یک هفته – ده روزی بر ریاضی سال قبل داشته باش ؛ اگر جایی هم نیاز به کمک داشتی ، بدون خجالت و رودربایستی از یکی از دوستانت که در این درس از تو قوی تر است کمک بگیر و یا از معلم ریاضی خواهش کن که یک زمانی را برایت اختصاص بدهند و رفع اشکال از مباحث سال  قبل برایت داشته باشند و همزمان هم در مباحث اولیه ی کتاب ریاضی امسال شروع کن به خواندن و رفع اشکال ، هرجایی مشکل داشته کمک بگیر ، این روزها ، سایت های مختلف و صفحات متفاوتی وجود دارند که معلمان بزرگوار مباحث درسی را در آن به اشتراک می گذارند ، می توانی از این شیوه و جستجو در آپارات کمک بگیری .

با روزی یک مبحث شروع کن و به مرور ، یک مبحث را به دو و سه و ... مبحث تبدیل کن و یادت باشد انسان ها به تشویق زنده اند ، هروقت که توانستی طبق برنامه پیش بروی از تشویق خودت غافل نشو ، حتی اگر شده با یک بسته چیبس و ماست ولی خودت را تشویق کن ؛ اما ممکن است یک روزی به خاطر شرایط خاصی نتوانی طبق برنامه پیش بروی ، اصلاً نگران نباش و خودت را سرزنش نکن ، یادت باشد که بر اساس توان همان روز از خودت انتظار داشته باشی نه بیشتر . با خودت کمی مهربان تر باش .ولی اگر  این پیش نرفتن طبق برنامه مثلاً سه روز در یک هفته بود ، حتماً تجدید نظری داشته باش و با یک مشاور مشورت کن چرا که شاید یک جایی از مسیر را اشتباه رفته ای .

منتظر خبرهای خوش از جانب شما هستم

موفق و پیروز باشید

فاطمه سادات زاهدی

کارشناس ارشد مشاوره

نسخه چاپی